|
|
|
|---|---|
|
Gjorde inspection 2 idag och dom hittade glapp och början till glapp i mina bilstein B14 coilovers fram, som suttit monterade i drygt 2000mil och sen april förra året. Kvalitén ska väll vara bättre än så??? Andra som haft liknande problem? Har lite godis såsom, delrinbussningar fram, ställbara topplagringar, H&R krängare, nya bussningar i hela bakvagnen samt topplagringar. Vissa orig och resten från millway. Detta ska väll inte påverka hållbarheten? Kört bara till och från jobb 6mil om dagen samt i tjänsten, verkligen gubbkört ca 98% av milen. | |
|
Det lät ju väldigt dåligt, ta kontakt med stället du köpt dom på och gnäll lite är dom snälla kanske dom fixar ett par nya åt dig |
|
| Någon som vet om det finns någon i Skåne som renoverar stötdämpare? | |
|
...ööö, du har väl 12månaders garanti!? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Köpte på ebay i Tyskland. Ska då skicka dom dit för utvärdering och sen ev få det godkänt som garanti. Har inget gammalt att stoppa dit under tiden och jag behöver bilen... 1v kan jag klara men rädd att det tar längre tid. Väntar besked från Forza som är generalagent i Sverige, först var det lätt att laga och idag tackade dom nej men jag hoppas dom ändrar sig och iså fall skickar jag dom dit. |
|
|
Forza ville inte laga och hänvisar till tyskland. Nån som har främre coiloverben över extra som jag kan låna köpa och ha under tiden jag reklamerar dom? Nån som kör med dom billiga 2500kr kitten som har några erfarenheter? Vilka billiga kan ni rekomendera? |
|
|
vet inte hur dina dämpare ser ut men glapp kan ju lätt uppstå om du har en toppmutter som släppt lite, hände mig och jag var säker att dämparen var kass, till jag började demonter och upptäckte "felet" Johan S NS 8.29 |
|
|
Tyvärr så var det inte det... Skickat dom till Bilstein i tyskland för 2v sedan. Satte man dom i skruvstädet och drog i kolven lappade dom i huset... Väntar fortfarande på besked |
|
|
Uppdatering... Bilstein godkännde inte reklamationen pga att dom suttit felmonterade och därför har dom börjat glappa...Dom anser hålen vara deformerade där skruvarna sitter... Om det vore fallet skulle dom suttit löst och det gjorde dom inte satt som berget när jag tog bort dom, självklart det man först kollar. Är hålen då deformerade är det att skruvhålen varit lite sneda så att när man skruvat in skruven har den gnagt lite på kanten, bilder jag fått visar inga tydliga skador dock. Lite svårt skruva fast dom fel kan jag tycka... Andra sätter är ifall dom suttit så kolven varit snedbelastad och på så sätt slitit ut bussningen. Nu kör jag med fullt inställbara toplagringar från Millway med uniballs i toppen som ställer in sig i alla tänkbara riktningar och på så sätt kan spänningar i dämparen inte byggas in. Jag anser då att det måste vara ett fabrikationsfel eller nått på dämparen som borde vara godkänd reklamation. Kriget fortsätter... Idag på besiktningen var det även läckage på en bakdämpare, börjar undra om jag fått ett måndagsexemplar... har Millway även bak med uniballs så det hjälper ju också dämparen att sitta obelastad. Har jag rätt i mitt resonemang eller har jag verkligen satt dom fel. Kan man montera det fel? Någon som har lite funderingar eller erfarenheter? Som info byttes alla bussningar fram och bak vid samma tillfälle som dämparna monterades. MVH Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.