|
|
|
|---|---|
|
Gah! Slug som jag varit har jag lagt en filt under ungarnas barnstolar i baksätet. Givetvis har lilleman lekt vattenfall och hällt ut en ansenlig mängd vatten där, vilket legat blött/fryst/blött en okänd tid. Samtidigt har dottern placerat frukt/kakor/etc i skyddet bakom förarsätet - förrutnelsen hade gått ganska långt. Så, jag letar efter en bra, VATTENTÄT, överdragsklädsel som passar E61 och F11 (bilbyte om nån månad). Den skall gärna skydda även sidorna där skor verkar placeras. Någon som har tips? Gärna med lite stoppning, skinnet blir FULT bakom barnstolarna (intryckt, bulligt) Tack på förhand. | |
|
Och jag behöver täcka sidorna i mitt bagageutrymme (F11) och tar tacksamt emot tips på vad man kan göra.. BMW har ju en klädsel/överdrag för baksätet. Om det är vattentätt tvivlar jag på- med det kanske går att impregnera? |
|
|
Kanske skulle kolla lite oftare vad som händer i baksätet :-) På biltema har de en svart plastad filt som säkert funkar till ändamålet Ha deT |
|
|
Kanske finns det "tyskt polisbaksäte"? Eller galonöverdrag för fylletaxi? Måste gå att hitta något spy-säkert på ebay? Jag ska kolla... /Stefan |
|
|
Den här verkar ganska lovande, även om det inte står uttryckligen att den är tät. Verkar vara typ konstläder/galon... Länk Crap, såg just att just de skickar bara till Tyskland och Österrike! Men det finns kanske fler? sök på "sitzbezug" eller "sitzbezüge" till E61. /Stefan |
|
|
Jag har köpt från PEBE, som även har skräddarsydd klädsel. BMW CS #5206 |
|
|
PeBe var lösningen! Länk Tack för hjälpen. |
|
|
Jag har sett på forumet här att man kan ta liggunderlag / sittunderlag. Finns i ett flertal färger, är slitstarkt, billigt, och lätt att klippa till. Jag kär änsålänge bara med fleecefiltar (hon är ju bara 5 veckor gammal ;-) //CF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.