|
|
|
|---|---|
|
Har en huvudnyckel och en reservnyckel till bilen, en e39 från -97. Hade huvudnyckeln i en ficka, gick ut och skottade snö och sen hade jag ingen huvudnyckel längre... Förmodligen åkte den snålskjuts på ett spadtag och ligger någonstans på 450 kvm uppfart, så den kommer förmodligen hem igen framåt vårkanten i något slags skick. Så därför tänkte jag använda reservnyckeln och skaffa nya nycklar så länge. Problemet är att min reservnyckel inte vill låsa förardörren, så varje gång man ska låsa bilen måste man knata runt och låsa från passagerarsidan... Läste mig till att man kan beställa nya nycklar från aukt BMW och att det brukar ta en vecka. Ett alternativ hade ju varit att bara få tag i ett nyckelämne och besöka en vanlig låssmed för att få en kopia av reservnyckeln - men det går ju inte heller för då blir det ju en kopia på en nyckel som inte fungerar i förardörren... Vad brukar en ny nyckel (utan fjärr) kosta? Jag behöver ju inte "släcka" några gamla nycklar utan skulle bara vilja ha 2 nya nycklar till bilen. | |
| 1575 kr för en nyckel i höstas... | |
| ...fast det måste väl ändå vara inkl fjärr? | |
| Det är för en larmnyckel. Finns även två billigare varianter, fjärrstyrt centrallås och den du måste sätta i dörren. Varför inte ringa till din BMW-handlare eftersom det ändå bara är de som kan beställa en nyckel åt dig? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.