|
|
|
|---|---|
|
Tja folk Min 118d verkar vara otursförföljd just nu. Först kallstarter och nu krångel med spolningen. Fyllde på lite spolarvätska i helgen och efter en dryg timme lade hela kalaset ner. Först trodde jag att pumpen gått för jag hör den inte men sen kom jag på att den inte sprutar på lyktorna heller och det ska väl vara två separata pumpar om jag läst forumet rätt? Dessutom, och detta är märkligt, så går inte torkarna när jag försöker spola rutan i fram. De funkar fint på intervall men inte när jag försöker spola rutan. I bak funkar det både på intervall och sprutning, fast det kommer ju ingen spolarvätska. Kan det vara något relä eller nån säkring som gått kanske? Kan ju vara så enkelt att det har frusit men då borde ju ändå torkarna gå som vanligt tycker jag och pumpen borde höras. Ska koppla in datorn ikväll när jag kommer hem men om någon har ett tips så tar jag tacksamt emot det. | |
| Inga felkoder att läsa av datorn. Lyckades lokalisera säkringarna i handskfacket också. Men jag vette fan om jag vågar in där och riva med mina klumpiga händer i det lilla hålet. Även om jag skulle få ut en säkring så skulle jag aldrig få tillbaks den på rätt ställe igen. Nej, bilen ska in på verkstad senare i veckan så det får de ta då | |
| Jag har också ett liknande problem med spolningen på min 120i-07,ser fram emot att läsa hur du löste ditt problem,min spolnig på strålkastarna verkar funka,däremot sipprar det bara lite ur motorhuvens munstycken-bilen står i varmgarage(så slipper vissa skriva att dom tror att systemet frusit...) :) | |
| Joben:Ställ upp motorhuven och ser om det sprutar på rutan. | |
| Nej fruset har det nog inte gjort om det sipprar och om du har sprut på strålkastarna men det kan tänkas att du fått smuts i slangarna. | |
|
Idag har bilen varit inne för att byta lite andra grejer på märkesverkstan så jag bad dem kika på spolningen också. De körde ett diagnosprogram för spolningen. Inga fel hittades men efteråt fungerade det igen. Så nu är det bara att köra och om det händer igen så påstår de att jag behöver byta junction boxen. Vad fan det nu är Förresten, var det inte lite snålt att ta betalt med 600 spänn bara för att köra ett diagnosprogram när jag ändå hade bilen inne för en helt annan reparation som kostade 5000? |
|
|
Vad bra att det funkar. Snålt? Om jag vill göra två ärenden hos läkaren är det inte ovanligt att jag får boka en ny tid om det tar för mycket av hans tid. Så jag skulle säga, var glad att du blev hjälpt och dessutom fick en diagnos :) Sen vet du ju inte vad det diagnosverktyget kostar i avbetalningar, om man fick allt från BMW så skulle alla starta BMW verkstad ;) |
|
|
Tror det är frusit bara hade liknande problem med min E91 i veckan. Plötsligt kom det ingen spolarvätska varken fram eller bak trots att BMW nyss på eget bevåg fyllt på när bilen vart inne för en annan åtgärd. Ställde in bilen i garaget och morgonen efter funkade allt igen. Det konstiga vart att NÄR jag försökte spola kom det ett "tutande" ljud vid passagere dörren. Lät precis som man tutade fast lägre? |
|
| Nej nu är det åt helvete igen. Det kan ju mycket väl vara så enkelt att det fryser men då borde ju pumpen ändå höras och torkaren borde gå. Men visst, bilen stod ju inne på verkstaden i går och då tinar det ju. Sen har den stått ute i natt och frusit. Men ändå... | |
|
Mina torkare gick ju och motorn lät iaf men det är säkert bara frusit i munstycken skulle jag tro. Fyll på med mer koncentrerat om det går? |
|
|
Nu funkade inte min bakre:-( Det låter men det kommer inget ?spolningen fram funkar på båda lampor o vindruta? |
|
| I morse när jag startade var det bara 1.5 minus ute och såklart funkar både spolning och torkare. Det var väl så enkelt att det var fruset då men jag fattar verkligen inte varför torkaren inte gick | |
| Skall kolla min bakre imorn har stått inne i värmen hela helgen och gottat sig | |
|
Funkade imorse skall klaga på Wölkes som fyller på spolervätska som inte är frostsäkarat:-( |
|
| "BMW Berra"tack för ditt tips till min bil -ha huven öppen och provspruta rutan det hjälpte...löjligt fel på min bil,slangen till huvens munstycken klämdes av gångjärnen :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.