AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.430

Smakråd ang fälgar

Hej har tänkt att skicka iväg mina csl fälgar på lack till Fälgfixarna.

Hade tänkt att lacka dom lite mörkare inte svart utan mer åt org M5 e39 vad tror ni om detta ?

Och även vad ni har hört om Fälgfixarna i Helsingborg har själv set en uppsättning fälgar som kommit därifrån och det såg mycket bra ut

Länk till bilen
Länk

Låter ruskigt fint med den färgen på CSL-fälgen. Kör på det!
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Antar att det är Hyper Silver du har idag,Personligen tycker jag att den färgen du har idag gör sig mycket fint på din bil,,Men vill du ha mörkare färg hade jag nog satsat på (Gunmetal) se här
Länk! rätt så lik M5ans Shadow oxå..

liknande färger på på Phonex Länk
Det är original färgen på mina fälgar idag, Gunmetal var riktigt snyggt med men såg ut som att dom var matta i lacken? eller var det jag som såg fel

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hmm kanske lite matta,Men det bara att snacka med fälgfixarna dom har säkert snygga lösningar
Gee
Gunmetal är lite matta av sig nackdelen med den nyansen är att fälgarna snabbt blir skitiga av dam etc och ser då ut som ett par vanliga som är skitiga, jag hade nog kört på den färgen du tänkt först eller någon typ av hyper black för att få lite effekt när bilen rullar också.

Här har du lite bilder som kanske hjälper: Länk
Visa användare
93
thellberg

garaget.org/thellberg
sitter själv och undrar vad jag skall göra med mina. dem är kantstötta så skall ner till fälgfixarn med mina 19 orginalfälgar med. någon som har tips på vad man kan göra med dem så tas det tacksamt emot.

bilder på bilen Länk

tycker dom ska vara i org färgen på din Thellberg

Ja
153
Jakobenkvist
Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002
BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010

Lackade mina originalfälgar på min gamla e61 i OZ racing gråmet. Blev jättenöjd med färgvalet :)

Bild:
Länk
Länk

Så kommer mina bli kanske en aning lite mörkare, var hemma och bytte fälgar på bilen igår ska bara kränga av däcken sen skicka iväg dom

Nu fick jag tillbaka fälgarna igår är sjukt nöjd med resultatet. Väntar bara på ett par nya framdäck så åker dom på bilen. Nu är ju bilden tagen med min iphone så det är ju inte bästa kvaliten på bilden

Länk

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Snyggt! Tror att de kommer sista grymt bra på bilen... och nu är våren nära :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Mycket snyggt
Snyggt! Antar att det kliar i fingrarna nu:)
Kliar är bara förnamnet hoppas däcken kommer snart. Är sjukt sugen på att få på dom

sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Kul för dig att dt såg bra ut, fick mina i veckan och det var en del dammkorn fastlackade på varje fälg så dt var ju mindre lyckat.
Ska ringa dom imorgon och höra vad dom har att säga om det...
Har hittat ett fåtal i mina men har inte granskat alla fälgar 100% än sen är ju fälgar bland det svåraste å lacka med

sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Att det är damm i färgen har ju bara att göra med slarv, inte att det är en knepig yta
Jo iof men nytt är alltid nytt beg alltid beg. Nu hade jag kanske 2-3 dammkorn i varje fälg jag granskat vilket enligt mig är godkänt. Vet iof inte hur dina ser ut har man upp mitt 30 så har man all rätt å gnälla lite faktiskt

sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Ringde dom igår och dom varväldigt tillmötesgående, skulle ordna alltihop
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Fälgfixarna tycker jag är duktiga,proffsiga,med korta väntetider samt alltid trevliga..Tummen UPP...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.