|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har köpt mig en bmw 525i -91 som har lite småfel. Ett av dom är kupefläkten som inte alls fungerar. Killen sa att den åt säkringar men verkar inte som om dom ens gått. Alla säkringar är hela förutom nr 26 som brinner så fort man stoppar ner den (vad kan de va?). Hur som helst verkar de vara något annat. Har försökt felsöka lite och verkar som om de finns många olika svar på problemet. Vilka olika saker bör jag kolla upp? Kollade på fläktmotståndet men såg inget synligt fel. Vad kan de annars vara, glapp, trasig fläkt? mvh Henry | |
|
Ingen som kan hjälpa? Märkte att de satt några säkringar under baksätet också.. kan kupefläktens säkring sitta där? |
|
|
om fläktmotståndet är paj så borde den fungera på högsta. Kolla lödningarna i fläktmotståndet mina hade sprickor i som gjorde att det kom å gick på läge 1-3 efter en omlödning fungerade det och återkom aldrig. Men kolla i säkringslistan vilken säkring som går till fläkten och prova att byta även om den ser helt ut. |
|
| Kupé-fläkten kanske helt enkelt är slut? Kolen (eller kollektorn) håller inte hur länge som helst, bilen är ju gammal. | |
| Nu vet jag inte hur det ser ut på din bil, men för att avgöra om motorn är trasig eller ej skulle du ju kunna mäta upp sladdarna som går in till den? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.