AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.446

Ovanlig skinnklädsel bmw 735 e38?

Hej, kolla in lädret på denna BMW 735i E38, det är en Bicolour Nappa club variant som jag förståt det som.. Undrar exakt huur ovanlig den är, fanns den i många olika kombinationer? Och har de massage?

Riktigt fin bil sett till åldern och årsmodell ::):) Dock tror jag V8an inte är så rapp (tung bil), den accelererar väl som en 525i e60 prefacelift tänker jag.. men maffigt motorljud har den säkert iaf :D

Förövrigt är Bmw 735i e38 som svensksåld ovanlig om den ens såldes i sverige tror jag. Precis som Bmw 535 E39 tror jag den inte togs hit. Dock har jag sett en silvrig 2002/2003 535 med Diplomat skyltar för länge sen (gaaalet fiin) och den ska enligt ngn här på forumet vaar just svensksåld och med andra ord då oxå den enda svensksålda 535an e39 i sverige..undrar var den är nu.. :):)

Du tänker på Kuwaits ambassads 2003as 535iA i Titansilber? Någonstans har jag dess svenska regnummer så det går att kolla var den är nu, men jag letar inte nu=).

Någon länk till en 735a ser jag inte, dra ut listan på den så är det lättare att avgöra vad det är för klädsel.

Gissar att den är intagen av godkänd importör och därför står som icke privatimport men det går lätt att se med listan. S885A svenska böcker är ett grundkrav för sv-såld.

Massage eller snarare aktiva stolar var tillval för komfortstolarna även det syns på listan.

Mvh Stephan
oj! sorry för det, här kommer länken Länk igår måste jag varit för trött alltså hehe.. Länken kommer frånAutoleitner som vanligt, han har alltid schyssta bilar till försäljning btw oftast specialla på ngt vis :P

Aha! ja elelr hur, jag jag kom på att jag frågade förut och det kanske var du som hade svaret då oxå :P Så det är Kuwaits bil undrar om de har kvar den här mån tro, den kanske har gått lägre än 5000 mil dessutom :P

Ok, jag tycker det ser ut som en komfortstol/aktivstol om jag har rätt.. elelr så är det Sportstol hehe :P
denna kanske är Titansilber så det är såhär den ser ut fast med andra fälgar, sen kommer jag inte om den hade shadowline/högglans,, men taklucka hade den iaf :):) - riktigt fin!! :D

Länk

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Riktigt fin 735a! Är väl contoursäten i den?
0475-Multicontourstoelen volledig electrisch är multikonturstolarna.

Både klädsel och färg bör vara Individual, det finns säker fler exemplar med klädseln men det handlar nog om max 100st E38 totalt.

Översättning från början av texten;

En mycket trevlig 2001 BMW 735I E38 från den sista serien i ursprungligt skick. 440 THE Stratusgrau metallic färg på en 7-serien och kommer med den extremt sällsynta tvåfärgad nappa Club. Lägg till Style 70 hjulen, det särskilda intarsia och Shadow Line på förpackningen och det finns en vinnare! Utrustningen är mycket komplett med skjutbara glas, inklusive tvåglasfönster, M lädersportratt, alla i färg, widescreen navigation och läckra multi-kontur platser. En 7-serien som detta är mycket sällsynt och verkligen svårt att hitta. Relativt stabilt värde bil.

Mvh Stephan
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Ja, Autoleitners bilar är välputsade.....

Denna skulle man nog kunna ställa på uppfarten utan att skämmas, Länk
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Kane:

Precis som det borde vara på en seriös bilfirma :)

Tror mig inte har sett hittils någon bilfirma med så många bilar i "mintcondition" på meritlistan.

(Till salu+sålda bilar)

BMW M-POWER
Inte mer än 100 altså? Shit pommefrittes den är då alltså ritktigt ovanlig :D Kul!

Dra på trissor vad FET den där 750'n är asså, är säkert sjukt snabb oxå, en riktigt autobahn missil :D :D mm en sån skule man ha :D

Kom på en annan sak - Alpina B12 6.0, den lär ju vara fett speciell, inte tillverkades det heller s¨å många sånna tror jag. Den accar säkert fett bra på motorvägen, ska kolla in lite youtube filmer hehe
margj811; 100 är en gissning, för att veta exakt måste listor på alla sena E38 dras ut... Men ovanlig är den:).

94st Alpina B12 6,0 byggdes Länk

En favorit; Länk

Hittade förövrigt uppgifterna på Kuwaits 535iA som fortfarande äger den i och med att uppgifterna är hemlig stämplade (det var dem inte 2004), inget S885 svenska papper men kaltlandutförande, värmesitsar, parkeringsvärmare och halvljusautomatik visar att dem/BMW Solna visste vad som var viktigt.

Utrustning

Fordonsuppgifter

Typ Wert
Chassinummer WBADN21040GR74419
Typkod DN21
Typ 535I (EUR)
E-modellserie E39 ()
Serie 5
Typ LIM
Styrning LL
Dörrar 4
Motor M62/TU
Cylindervolym 3.50
Motoreffekt 180
Motor HECK
Växellåda AUT
Färg TITANSILBER METALLIC (354)
Stoldynor STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
Produktionsdatum 2003-03-06

Extrautrustning

Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC)
S261A SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS Sidoairbag f bakpassagerar
S302A ALARM SYSTEM Stöldskyddsanläggning
S360A LT/ALY WHEELS/STAR SPOKE 81 BMW LM hjul stjärneker 81
S403A GLAS ROOF, ELECTRIC glastak elektr.
S416A SUNBLINDS Solskyddsgardin bak sidleges
S441A SMOKERS PACKAGE Rökare-sats
S470A CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT Isofix-System
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar
S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Strålkast.rengör.anl/intensivrengöring
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC)
S521A RAIN SENSOR Regnsensor
S522A XENON LIGHT Xenon-Ljus
S536A AUXILIARY HEATING Parkeringsvärme
S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional
S630A CAR TELEPHONE WITH CORDLESS RECEIVER Biltelefon med lur utan snöre
S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS CD-växlare för 6 skivor
S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Sportratt multifunktionell
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Blinkerslampor vita
S818A MAIN BATTERY SWITCH Huvudkontakt batteri
S842A COLD CLIMATE VERSION Utförande för kallt klimat
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Aterförsäljarslista Europa
S880A ENGLISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Bruksanvisning engelska
S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Halvljusautomatik-koppling
S925A SHIPPING PROTECTION PACKAGE Leveransskyddspaket

Serieutrustning

S202A STEPTRONIC Steptronic
S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) Dynamisk stabilitetskontroll
S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Multifunktion f ratt
S438A WOOD TRIM Ädelträutrustning
S520A FOGLIGHTS Dimstraalkastare
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatautomatik
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometerräknare
S555A ON-BOARD COMPUTER Bordcomputer V med fjärrmanövrering
S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Sprak tyska

Information

S415A SUNBLIND FOR REAR WINDOW Solskyddsgardin bak
S473A ARMREST, FRONT Armstöd fram
S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Förberedelse BMW 6 CD-växlare

En sen E38 med Individualutrustning vore inte så dumt när man ser dessa bilar och minns andra.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.