AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.858

Byte av bakaxel

jb
63
jbrg90
325 e36 -93
Hej alla!

Bakaxeln har nu gått sönder så jag tänkte kanske byta till en lamelldiffad bakaxel som jag hittade på blocket, men frågan jag nu har är räcker det med bara klumpen för att få den diffad eller behöver jag hela bakaxeln ? Uppskattar alla svar eftersom jag inte har så mycket kunskap inom detta!
jb
63
jbrg90
325 e36 -93
en sak till :) och om någon skulle kunna va snäll och berätta skillnaden på diffad bakaxel och Lamelldiffad bakaxel :)
Lamelldiffad= "spärrad" diff, dvs bibehållen drivning på båda hjulen till viss del även om ena hjulet befinner sig på is. På en vanlig "diff" så spinner hjulet på is medan man inte har drivning på det andra hjulet...En "spärrad" diff ger bättre driv ut ur kurvor, bättre framkomlighet när det är dåliga förhållanden osv. Normalt har en "spärrad" diff från BMW 25% verkan, bortsett från nyare M-bilar som har variabel verkan mellan 0-100%
jb
63
jbrg90
325 e36 -93
Okej tack för svaret :) antar de får bli en lamelldiff då:)
Inget så med saken att göra, men om du inte tänkt på det, så passa på att sätta i nya bussningar i bryggan när den endå är nere. 4 stycken. Powerflex tex.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
jb
63
jbrg90
325 e36 -93
Okej det kan va jävligt smart:) vart är bäst att köpa dessa då? och är det något större jobb att göra?
Inga problem när axeln endå är nere. Finns att köpa av Schmiedmann.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Klickar du på Car diagram här Länk
så är det 6 och 7 som jag tänker på.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Länk

Maila Victor så hjälper han dig att få rätt. Ge han ditt regnummer i mailet.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
jb
63
jbrg90
325 e36 -93
Tack för hjälpen clintan66 :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.