|
|
|
|---|---|
|
Följande fel finns eller har funnits på min baklucka: *rost // orkar ej fixa (garanti) *kablar av //bytt vänster sida mej ej höger (ännu), *Radiomottarage, vattenläckage //har lagat kretskortet samt lackerat *bakrutetorkare fryser när det är kallt //ska ta isär och smörja om det går *mikrobrytare trasslar ibland // öppnar ej den luckan längre Pinsamt värre för bmw anser jag. Såg begagnat guiden för E61 här på forumet. Vilken skitkvalitet det är på den här bilen. Massor av fel. Tur att man inte har N54 motorn, den verkar vara ett stort elände. | |
| Låter som ett måndags exemplar du fått tyvärr? Vi hade en (e60 dock) 06'a i familjen med ypperlig kvalitet (peppar peppar) så det verkar som det varierar mycket från exemplar hit o dit dock.. | |
| ahahah shit såg att du menade baar bakluckan. ook glöm mitt föregående inlägg, det är ju stor skilnad på sedan o touring, sorry måste vara söndagstrött hah | |
| Vet du var rosten började? | |
|
Rosten sitter under glasluckan, det bubblar under lacken. Men jag vet sedan tidigare att det är bättre att låta det vara. Nästa ägare kan ju fixa om han vill på garanti. Noterade också att det är rejält rostigt på vissa ställen när man tar bort plasten från insidan. Såg det när jag bytte vänstra kablaget. |
|
|
Fick hela luckan byt på min förra då är det läge att byta -laga elen också i övrigt har jag inte haft några fel på min ej heller elkablarna Att det verkar vara många fel på bilarna är för här samlas alla som just har fel Öppna en tråd om hur många som är nöjda så kommer den säkert vara lång Ha deT |
|
| Känns som hela projektet e60 får gå till historien som en riktig skitbil, iaf. prefaceliftbilarna. | |
|
Håller med om bakluckan, som tur var fick jag åtgärdat en hel del modellspecifika fel på (bl a) begagnatgarantin, såsom: * Bytt baklucka - (rost) * Nivåreglering - kompressor (bytt till nyare med kraftigare "slang") * Kabelstam - bakluckan * Termostat - motorn * Bakrutetorkare + micro-brytare Allt på blott tio månaders ägande. Hade slitit mitt hår om jag fått pynta för detta själv... |
|
|
Är dom här grejerna fixade på facelift? Tror hela e60 61 är en skitserie. Det är ju bara småsaker som blivit bättre vid facelift. Typ nya dörrsidor i knappar. Sämre motor på nyare e60 61. |
|
|
Nja, jag tycker såväl E60 som E61 är fantastiska bilar. Efter att ha kört E39 trodde man ju inte det gick att få tystare och stabilare bilar, men jodå. E60 och E61 är makalösa stridsvagnar som tillika är än tystare än E39. Men, tyvärr dras de med modellspecifika fel, som precis alla andra bilar. Problemet med felen i E61:ans fall är ju att de är dyra att åtgärda och man kan tycka att, vad anbelangar de bakluckerelaterade felen, BMW borde ha lärt sig sedan E39, då felen fanns då också. |
|
|
Undrar om det är samma geniala konstruktion på E61 som E39 Touring. Jag åtgärdade rost i nederdel av "shoppingsluckan" själv och insåg då att tätningarna i övre delen av luckan är utformade så att vatten alltid rinner INUTI luckan och ut i dräneringshålen i botten!? Jag kapade tätningen allra överst ca 10 mm och tätade kanalen, så nu rinner vattnet ovanifrån ut på sidan, och shoppingsluckan är fortfarande ventilerad via dräneingshålen i botten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.