|
|
|
|---|---|
|
Hej på min E61 har bakrutetorkaren börjat gå trögt..den går ej heller åter till sitt läge. Den frös ihop helt för några dagar sedan när det var -26grader. Tänkte montera isär den och smörja lite om det går? | |
|
Det går och är inte så svårt ta det bara försiktigt så du inte bryter något Börja med att spruta in 5 56 och låt det stå en stund typ två timmar Sen är det bara att ge sig på skruvarna Ha deT |
|
|
Jag gjorde detta i höstas när jag bytte "microbrytaren". Totalt kanske det tog en timme att demontera allt inklusive bakrutetorkarens axel. Jag tro jag smorde med silikonfett för livsmedelsindustri vilket är ett favoritfett för mig. Annars kan man använda lågtemperaturfett. Inget är direkt svårt med demonteringen. Var noga bara. |
|
| Ok, tack för tipset. Får vänta tills det blir varmare ute. Plasten blir så spröd när det är kallt. | |
| Tänkte använda lithium-fett, för det råkar jag ha på hyllan. Ska läsa specifikaitonen för det. -40grader borde duga. | |
| Här hittar du en kanon beskrivning med bilder. Länk | |
| Någon här på forumet använde marin-fett avsett för propelleraxlar i saltvatten. En inte alltför tokig jämförelse med en mellansvensk vinter ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.