AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.122

Byta baklucka på garantin, e39.

Visa användare
22
torstigtiger
525iA Touring -04
Var på BMW i Gbg häromdagen för att serva min e39:a. Har hittat rost i snederkant på shoppingluckan, så jag kollade med karosseriavdelningen, och de gick med på att ta den på garantin. Dock sa han att det var stor risk att kabelstammen i gångjärnen går av vid bytet och att jag isf får stå för det. Kan det verkligen stämma? Om man som näringsidkare "gör sönder" något annat ska han väl fixa det?
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Det var det dummaste jag hört. Det är väl klart dom ska återställa bilen så den fungerar. Med deras resonemang kan dom ju förstöra bilen hur mycket dom vill vid alla jobb och bara rycka på axlarna.

Byt verkstad.
jo
78
jokso
320D Touring M-Sport -08
haha det var dagens.
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
kablarna är säker helt slut. Så det är nog rätt.
Samma sak på E61. Dom är också helt paj efter några år.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Han har ju en viss poäng, eftersom kablarna faktiskt kan vara ruttna och på väg att gå sönder när som helst och därmed inte överlever ett byte. Det enda man kan kräva är att de i så fall sätter dit en annan uppsättning lika ruttna kablar (dvs återställer det befintliga skicket, inte byter till nytt).

Men han skulle så klart lämna en saftig rabatt på kabelbytet (kom överens innan!) så passar du på att sätta dit nya när de ändå skall dit och riva!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.