AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
32.470

BIMMERS OF SWEDEN #1 2012 at Eskilstuna Motorstadion - Lördagen 26 maj

Sida 4 av 5
Visa användare
225
TNK
740i-93 E32
Hej!

Jodå visst taggar man för träffen.Det ser ut som vädret blir
bra med enligt Yr.no:s långtids varsel!!

Bara Min Wagn!
Hej ALLA besökare till BIMMERS OF SWEDEN #1, 26 maj 2012.

Här kommer en områdeskarta för Gröndal, på träffdagen.För er som har eventuella frågor innan träffen eller som kanske inte hittar till området på träffdagen, kan fr.o.m. nu ringa vår infotelefon.

Där svarar (förhoppningsvis) Michael von Edeskans, en av funktionärerna.Hans telefonnummer är ---> 0733-123310

Länk
I skrivande stund är det BARA på Facebook 510 stycken anmälda!!

Vid sista träffen förra året var det på Facebook 317 stycken anmälda på träffdagen. Då kom det 302 BMWs.

Så kör du BMW i Norden, missa inte detta.
Sh
77
Shadow4
320i Touring -99 E36
Z4 Sdrive35i -10 E89
mfive, en fråga: Jag har min SMA licens i handen, har gjort testet på nätet. Är det det enda som behövs för att köra på banan? Förutom anmälningsavgift naturligtvis. Vad jag undrar är, krävs det ingen träningskörning? Utvärdering om du är kapabel att vara på bana?

Antar att det är fullbokat på bankörningen. Skall försöka komma till träffen ändå, verkar KUL!

Med vänlig hälsning,/Perre
Hej!

Det är ett mycket erfaret gäng med funkisar och flaggvakter som har hand om bankörningen.
De kommer ha genomgång av banan, sträckning, vad som gäller och så.
Ni går banan.

Det finns faktiskt ett par platser kvar efter avanmälningar.

Läs infon om bankörningen (och resten av träffen) här och skicka in din anmälan senast idag, så jag hinner återkomma med en pdf-faktura för banavgiften.

Med vänlig hälsning, Arne
Sh
77
Shadow4
320i Touring -99 E36
Z4 Sdrive35i -10 E89
Hej mfive, låter bra. Eftersom jag är sent ute och det inte är 100% säkert att jag kan komma så har jag letat febrilt både här och facebook och flera ställen efter hur stor banavgiften är.

Hittar inget......

Är den inte för stor så chansar jag på att jag kan komma och köra. Går det så går det. Men vill inte lägga för mycket utan att vara säker på att kunna komma!

Vart hur får jag reda på banavgiften? Kan jag anmäla mig och ta beslutet efter det jag fått fakturan?

Vill inte inte vara i vägen för någon annan om jag inte har möjlighet att komma på träffen.

Perre
Hej!

Avgiften är 300 kr.

All info om bankörningen, tider, priser etc. står på alla forum, Facebook och också på vår infosida om dagen. Läs här ---> Länk

Vi kan göra så att du betalar kontant på lördag morgon. Men jag behöver veta senast i morgon om jag ska anmäla dig.
Maila mig på: bimmersofsweden@live.se

Med vänlig hälsning, Arne
Hej Perre! Såg att du fick svaret i mailet jag skickade.
Hej alla träffsugna!

Vill påminna er ALLA BMW´s, som vill komma in på ytan för BMW's, få en röstsedel till Peoples Choice, samt få en lott till vårt grymma lotteri.

Glöm INTE minst 40 kr i kontanter!! Dessa går som ni vet oavkortat till Barncancerfonden.

Nedan ser ni den senaste i raden av otroligt bra priser som ALLA med lott har lika stor chans på. En motoroptimering till din BMW värde 5500 kr, från Jaws Motorsport/Allcar Tuning (se bild i länken nedan).

Rock on så ses vi på lördag!

Länk
Sh
77
Shadow4
320i Touring -99 E36
Z4 Sdrive35i -10 E89
mfive, ja tack för snabbt svar. Jag sliter som ett djur för att få till det. :-)
br
399
braman
bmw 540 e39 01 vit m-paket
snart är dags för träffen blir skit kul.
Påminner er som bor runt om i Sverige att ni inte måste åka själva till träffen.

Följ med i någon av de stora samåkningarna som går mot träffen.

Här finns också all övrig info ---> Länk

Pssst... det finns några få platser kvar till bankörningen...

Skicka anmälan till ---> bimmersofsweden@live.se
TACK!!

Vi har haft en fantastisk dag i BMW´s tecken! Det blev helt galet bra!
Jag som arrangör är otroligt nöjd!

Stort tack till mina funktionärer:
Michael von Edeskans
Andre Hanna
Jimmy Gärling med crew
Jim Tengström
Rafi Fransi
Ziad Giliana
Rani Giliana
Markus Hermansson
Zakaria Engdahl
Jennie L

Tack också till Gröndal Motorstadion, driftinggänget, Tulo med bromsbänken, ALLA utställare, bangänget/flaggvakterna, Ekmans catering och alla inblandade.

Med bankörarna var vi ca. 450 BMW på plats!!

Grattis till de värdiga vinnarna i Peoples Choice samt till vinnarna i lotteriet.

Men nu...

Ett ENORMT stort tack till ALLA besökande BMW som bidrog till dagens insamling till Barncancerfonden. Tack till er som bidrog med mer än de 40 kronorna.
Efter att vi gjort arenan fin igen, drog jag hem och fick hjälp att räkna insamlingspengarna.

Summan vi samlade in idag blev ---> 21 720 kr!!!!!!

Återkommer med bild på diplom så fort jag haft kontakt och insättning med Barncancerfonden.

Nu ser jag fram mot bilder, filmer och sköna texter/tankar/berättelser från dagen. Jag ser också fram emot att läsa om träffen i Bilsport om ett par nummer, Eskilstuna-Kuriren samt Folket.

Eftersnacket på Garaget ---> Länk
Vår Facebookgrupp ---> Länk
Tidningen Folket samt Eskilstuna-Kuriren idag måndag:

Länk

Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Jag måste bara tacka mfive för en lyckad träff. Mycket nöjd.

Stort tack själv till dig och grabbarna! Kul mix av bankörning och en störd uppslutning av utställare.
Fick höra av flera att 450 utställande BMW + 40 stycken som körde bana är det största i europa (vet dock inte själv), men störst i Norden kan vi nog säga.

Jag och teamet på runt 25 personer är mycket nöjda, eftersom ni är nöjda! :)

Ses igen...
On
205
Onestorm
540iA Touring -01
525i -92
Tack Arne och alla som ställde upp för den suveräna och tredje största BMW-träffen i världen. (...var det någon som sa...)

Ni gör ett kalasjobb och det värmer gött att ni/vi tillsammans fick ihop så mycket till Barncancerfonden!

/U.

Oj, wow!!

Suveränt!!

Kul att du kom till denna underbara dag.

Jag är riktigt nöjd med den stora summa pengar vi samlade in.
On
205
Onestorm
540iA Touring -01
525i -92
...och tack för den fina lottvinsten!

...bättre att tappa en tidning på skithuset än att tappa sin smartphone i muggen när man läser! ;-)

/Uno.
Jag har idag mottagit VÅRT diplom från Barncancerfonden.

Det känns riktigt, riktigt bra!

Tack till ALLA som var med och bidrog till detta!

Diplomet ---> Länk

TACK!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.