|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tacksam för tips. Det surrande ljudet är elektriskt. Inget som har att göra med hjulens rotation eller hjulupphängning etc. Misstänker att det kan vara soppapumpen som börjat låta? -Ljudet kommer framför/under högra bakre hjulhuset. -Ljudet kommer sporadiskt, finns ibland och ibland inte -Ljudet går "upp och ner" i sin ton...reläaktigt surrande ljud -Bilen har inte nivåreglering Någon känner till detta, vad det kan vara. Mvh Petter | |
|
Har inta alla E61 nivåreglering? Den villfarelsen lever jag i tills vidare! Rimligen komoressorn??? /Stefan |
|
|
Vad jag vet har alla E 61 nivåreglering Så det är garanterat det som surrar Det skall göra så men inte för länge Du kan kolla det genom att sätta några fullvuxna i bagaget Då startar den men bara ca 15-20 sek Ha deT |
|
|
Tackar för svaren. Jasså, ja den kanske har nivåreglering då. Får slå en signal till BMW och dubbelkolla detta kanske. Vet ni vad en sådan rackare betingar. Eller går det att ta ner den och "renovera" den? Ingen som haft problem med den bakre soppapumpen annars? Ägaren innan mig tankade fuldiesel nämligen, därför jag tror det kan vara pumpen. Mvh |
|
|
Den kostar ca 12 000 inte roligt men har den inte börjat varna så skall den nog gå att rädda Genom att byta anslutnings slangarna Hoppas det löser sig Ha deT |
|
| Låter som nivåregleringen. Det är ett känt fel att dessa går sönder pga av en sprucken slang på sugsidan. Har för mig att det går på ca 12000:- att byta. Finns mer skrivet om detta på forumet. | |
|
Den kostar ca 12 000 inte roligt men har den inte börjat varna så skall den nog gå att rädda Genom att byta anslutnings slangarna Hoppas det löser sig Ha deT |
|
|
BMW ska ha 9100 kr för kompressorn. Och dom menar ju på att om pumpen börjat låta så ska hela rasket bytas ut emot nytt..oavsett (6) Weeeell....jag ska byta slang och göra rent så gott det går och sedan hoppas på det bästa. Tackar för tipsen! |
|
|
Nja det var inte kompressorn. Har bytt slangen som går till det lilla luftfiltret nu, den var hel men böt i förebyggande syfte. Ljudet kommer helt klart FRAMFÖR hjulhuset höger bak. Så då borde det ju vara bränslepumpen som låter. Får skapa en ny tråd om bränslepumpsbyte :) Mvh Petter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.