|
|
|
|---|---|
|
Tja! Jag har en 525 TDS som har börjat bråka med mig, har inte helt 100% koll på hur dieslarna funkar, så vänder mig till er, och hoppas att någon kanske kan ha lite tips. När jag köpte bilen så gick den bra, inga som helst problem, man har alltid fått nöta lite extra på starten för att han ska hoppa igång, laddtrycket är uppställt, laddar ungefär 1,2 - 1,3 bar. Nu till problemet, det hela började med att tomgången blev orolig, det är inte alltid men det är ofta den är orolig, ett tag senare så började bilen att dö när man va ute och körde, men den har alltid gått att starta igen, efter det så kunde gasen sluta att fungera, man kunde pumpa på gasen utan att det hände någonting, men efter ett par pumpningar så kommer den igång igen. Den har ojämn effekt ibland, ibland går den verkligen som ett skott, och ibland så hör man inte att turbon jobbar något alls. Jag har läst runt lite, och hittat gaspedallägesgivaren verkar vara ganska vanligt vid dessa symptom ? Andra säger att det kan vara spridarna, för som jag tycker att det låter så när den går dåligt så går den alldeles för fett ? Dessa felkoder har jag fått upp: 963 - Okänd felkod 01 - Styrenhet bränslemängd i pump - intermittent 15 - Spänningsmatning till styrenhet - intermittent 05 - Givare insprutningsstart - intermittent Jag har nollat felkoderna, och den enda som kommer tillbaka är denna; 01 - Styrenhet bränslemängd i pump - intermittent Har tagit ur motorstyrdonet och kollat så inga lödningar eller liknande har spruckit. Jag har slut på idéer, någon här kanske kan dom här gamla burkarna bättre än mig ?! // MVH | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.