AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.793

problem med lås till bagagelucka 528 iA Touring, e39

Mr
16
Mr J
528iAT -00
Hej!

Jag har idag fått ett problem med att jag inte kan stänga bagageluckan, bilen har inatt stått på laddning så jag har haft kabeln från batteriladdaren liggandes klämd i bagageluckan och det har jag haft massor med gånger förut.

När jag idag var ut och inspekterade laddningen och insåg att bilen var fulladdad öppnade jag luckan, lossade laddaren och skulle stänga igen luckan igen så händer nada. Luckan går inte i lås, den fastnar inte, den lägger sig liksom utanpå. Man hör när man trycker in knappen på luckan att elmotorn rör sig, den låter helt som vanligt. Av gammal vana vad gäller frusna lås på bilar gick jag in och hämtade en fryspåse med hetvatten för att lägga mot låset, tänkte om nåt hade frusit fast någonstans í själva låset men utan resultat.

Har nu kört in bilen i garaget och där kommer den få stå några dagar nu så den tinar upp riktigt. Utetempen är och har de senaste dagarna varit -20 till -30 grader så det kanske är nåt som frusit i låset ändå...

Finns det någon som vet mer om detta problem?, har sökt lite i forumet men inte riktigt fått klart för mig vad det kan vara för fel...

Tacksam för svar!

Mvh
Mathias
Lo
55
Lojvet
325-88
X5 40d 2011
535 e34 525 e34 touring folkracebilar
Fick problem med min ja oxå hittade fel iaf på min va de säkring 53 som ja lyckats ta ur när jag skulle kolla dieselvärmaren. Med följd till att ja plockade ut så gott som allt löst i backluckan jag. Får du upp shopingluckan? Med vänlig hälsning, Robin

Lojvet med bmw
Mr
16
Mr J
528iAT -00
Hej igen!

Ok! ska kolla säkring nr 53!

Och ja, inga problem med shoppingluckan.

Mvh
Mr
16
Mr J
528iAT -00
Har nu luskat reda på lite mer ang detta och mest troligt är det låskistan med tillhörande styrenhet som pajjat. Har fått tag på en begagnad sådan och hoppas jag hinner byta denna ikväll. Återkommer i ärendet!
Mr
16
Mr J
528iAT -00
God kväll BMW-lovers! Jag har nu bytt hela låskistan med tillhörande styrenhet och nu fungerar det igen. Priset på BMW för dessa 2 delar var dryga 2000 SEK men jag köpte via bildelsbasen och fíck båda delarna för ca 600 SEK.

Tack för mig för den här gången!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.