AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
13.506

Montering av extraljus med xenon 320 E91

no
12
nordenlund
BMW 320 d M E91
Har tänkt att montera in tre extraljus med xenon på bilen. Har hört att man ska dra pluskabel bak till batteriet för att undvika spänningsfall. Själv tycker jag att det borde fungera att ta ström på den redan framdragna pluspoolen under huven

Någon som har mer erfarenhet?

JN
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Du ska dra matningen från pluspolen i motorrummet, inte från batteriet. Kabelarean från batteriet till motorrummet är väl tilltagen så din egen kabel skulle säkert resultera i ett större spänningsfall på motsvarande sträcka.

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Håller med steaman, jag har gjort så.

BMW CS #5206
no
12
nordenlund
BMW 320 d M E91
kan ni tala om vart ni tog styrströmen till reläet och vilken färg den kabeln har. Om ni dragit in en strömbrytare in i bilen så undrar jag verkligen vart

/Johan

JN
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
På bilar med xenonljus är det en tunn ledare, 0,35mm2, brun med gul rand som ska vara den ledare som är hög (12v) då helljuset är aktiverat. (från WDS 12.0). Du hittar den i det mångpoliga kopplingsdonet som sitter på varje strålkastare. Tänk på att bara belasta den med ett relä med högohmig spole.

Du kan dra en kabel genom torpedväggen i en befintlig genomföring som sitter under det svarta locket, i motorrummet, framför ratten.

La
7
Lallalarsson
320d Touring -12
Har nu installera extraljus på min 320d -12. kopplade in mig på den bruna med gul rand. fungerade fint när jag provade med ett lyse. nu när alla är inkopplade tvärlyste dessa till sedan slocknade dom och vänster helljus. någon som har något tips?
Lallalarsson: Du använder väl relän?
La
7
Lallalarsson
320d Touring -12
Ja självklart hittade felet det var för dålig jord till extraljusen bytte bult. Dock nytt bekymmer. Allt fungerar utom vänster helljus (det jag har kopplat in relät på) vad kan detta bero på? Måste jag ha något annat relä?
La
7
Lallalarsson
320d Touring -12
Har endast 2v efter relät vad beror detta på?
Kr
244
Kråkan
330D M-sport Touring-05
525 TDS-94
520 Touring-96
Hej.

Ja måste bara ställa en fråga? Har och haft extra ljus på mina två senaste bilar, haft xenon konverterat även hel ljusen. Nu till mitt problem som haft på bägge bilarna, när ja startar bilen så blinkar extra ljusen typ 5 gånger, och de kan även blinka till nån gång när man kör, För modligen skickar bilen ut ström för å kolla av om helljus lampa är hel å då får ju även reläet styr ström. Finns det nått motstånd som man kan montera på styrströmen till extraljusen eller? Nån annan som haft samma bekymmer?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.