|
|
|
|---|---|
|
Tycker om att sitta och kika runt på lite ovanligare bilar på Blocket och häromdagen kom jag in på den här som utseendemässigt faller mig i smaken: Länk Läser att det är en USA-import så mailar och frågar om regnummer då jag vill kolla upp bilen med mitt AutoCheck-konto. Här är resultatet: Länk Tre FETA RÖDA titlar vilket är nicht gut. Läser man vidare så märker man ju även att mätaren förmodligen är skruvad, eftersom den 23/12 2005 hade gått ca 15000 mil. Det jag förundras över är; har inte bilhandlare samma vett att kolla upp bilar när man har internet som ett vasst redskap? Bryter för övrigt den här bilen mot nånting som gör att det är värt att anmäla den till Blocket eller är det helt enkelt upp till en kanske stackars potentiell köpare att upptäcka själv? | |
| 23/12 2010 ska det givetvis vara. | |
|
Länk Den ser ju ganska hel ut när den säljs i us. Skruvad behöver den inte vara, det står ju faktiskt 100.000 miles på mätaren, något som skulle kunna tolkas som 100.000 km av den okunnige/ohederlige. Oavsett så skulle jag undvika en us-bil med frågetecken... |
|
|
Det där är nog en av de finare USA-importer som tagits in hit. I många fall ser man ju knappt vad som är fram och bak på bilen innan den tagit vägen förbi Baltikum. ------- //Lövet |
|
|
Finns inga seriösa handlare i Malmö!!och knappast heller några US-importer heller för den delen. Jo,möjligtvis om nån tar hem en bil för eget bruk,flyttgods osv |
|
| Ja, då känns det lagom seriöst att direktöversätta det till 10000 mil. Den har ju några accidents registrerade på sig, tror inte någon här hade köpt en svensksåld med den historiken direkt? | |
|
Jag har inga fördomar, men man kan lätt gissa vem som köper denna bil....-:) Mats BMW CS #5847 |
|
|
Bianca lite fördoms full nu ? Autoropa Malmö hade några fina iaf Ha deT |
|
| Vad är ens felet på den i USA? Badat? | |
|
Bianca lite fördoms full nu ? Autoropa Malmö hade några fina iaf Ha deT |
|
|
Det står att huvudsaklig skada är på sidan. Ser inget på bilderna. Man kan ju också konstatera att bilen har rullat ca. 7000 miles (= drygt 1000 mil) från 23/12 2010 tills den säljs i april 2011 och då har den ändå varit salvage från 29/12 alt 8/1 så skadan har nog inte varit så alvarlig. I och med att instrumenten inte har bytts till KM så är nog mätarställningen ca. 100.000 och skulle någon påpeka att det är i miles så lär dom nog bara ge en taskig bortförklaring... ___ //Ulf |
|
|
Det finns säkert några seriösa handlare i Malmö men dom brukar inte finnas i källarlokalerna på Mariedalsvägen... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.