|
|
|
|---|---|
|
hej jag brände nyss av 20 mil i kylan med min 525-06 touring. vid en omkörning märkte jag att bilen vad på tok för klen i mot vad den brukar vara kom knappt om. när jag efter ca 40 min kom in till city och skulle stanna för rödlyse så bludrade bilen som fan och höll på att dö. när jag kom hem så öppna jag huven och det var fullt av olja uppe på locket till oljefiltret och runt i kring överallt ner till - bilen går välldig ogämt och det viner och knackar. generatorn och allt kring den är med ner smetad av typ en tjok olje dimma. ska väll tilläga att det var 19 minus grader om det kanske hänger i hop. är det nån som har nån aning om vad det kan vara för fel mvh Robban tackar för snabba svar !!!! | |
| Dagens sjunde fall av frusen vevhusventilation här på forumet, skulle jag tro :) | |
| Ok om det nu är frusen vv vad gör jag åt problemet Med vänlig hälsning, Robban | |
|
Finns bra mycket läsning här: Länk Men steg ett är att inte starta den förrän du fått in den i ett varmgarage så den får tina, reda ut reda på var oljan tagit sig ut (förhoppningsvis via oljestickan), och säkerställa så att inget allvarligare ligger bakom. |
|
| Jag har ju ingen oljesticka. Är det nån som har haft problem med vv på samma motor som jag , vad jag förstår så har jag inte m54 motorn efter som jag har en 06a. Tackar för svar ///robban | |
| Jahaaa, det står 525i -92 till vänster, under "Äger följande bilar", jag blev förvillad :) | |
| Oj fan har glömt att ändra:) sorry. | |
|
Hade samma förr förra året. Som det tidigare skrevs, låt den tina upp. Om det är vv så borde du få en tomgångsändring vid öppnande av oljepåfyllningslocket. Ställde min i varmgarage under en dag, etstade sedan utan att få förändring av varv, vågade då köra till bmw där de böt ventilkåpspackning som gett efter på min. (De böt även till vv nordic som ska va lite bättre..) |
|
|
Hur e det med kylvätskan/glykogen - nivån? - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.