AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.788

Gillar pre-faceliften på e65 mer ock mer.

Sida 2 av 2
.. alternativt en ljust beige, nästan gräddvit inredning med mörka, blanka trälister. Men inte så mörka att livet och lystern i trät försvinner.

Aluminium eller något annat än trä tycker jag inte alls passar i en sjua.

Men det är jag det - smaken är olika. :)

ha
43
hasse29
MB AMG S63 -07
Snygg? Nja. Det jag gillar mest med den är att designen är helt banbrytande. Den följer inte main stream. Men tycker den ser helt klart fetare ut än E38. Hade den inte haft alla barnsjukdomar hade den legat högt upp på nästabilsköplistan.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag har då aluminium-stomme i mina trälister, åtminstone den stora, och det är trä. Jag fick en flisa på min nämligen och den ser väldigt träig ut.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

..Jag vet inte om sportratten är tjockare, jag har inte reagerat över att den skulle va störande smal iallafall.
Jag kanske hade fel om E65:ans dekorationslister, det kanske är riktigt trä i dem? Och det kanske bara är de "icke-trä" listerna som är av plast? Jag blev osäker nu. :)

Jag vet att trälisterna i E38, E39 och E53 har en rejäl aluminiumstomme, men jag har sett silverfärgade och svarta lister till E39 som varit helt i plast.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Att det inte är riktigt trä i silver/svarta lister kan jag köpa :)

Jag har haft bort stora mittlisten och listerna runt stereon, dessa är i trä och har aluminiumstomme. Och mig veterligen finns det inget annat än trälister till E65.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

E65 både icke facelift/facelift och X3 har jag väldigt svårt för...
Nya 7an däremot som kom väl under 2008 är klockren

När jag var nere i Munchen förra våren för att hämta min M3 cab,så stod den en e65 bredvid nya 7-serien..OJOJOJ vilken kontrast o SKILLNAD...tog bild,så jag ska se vart jag har den..
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

F01 liksom F10 är ursnygga bilar, det tråkiga är att de är så lika varandra :/
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Håller med Japmax till fullo.

Det är svårt att genast se skillnad på en F01 och en F10 på lite håll. Det är snygga bilar absolut. Skulle gärna ha en 550i med lite extra godis :-)

En bekant har en 750IL med en massa extra, komfortstolar runt om, underhållningpaketet i baksätet och en massa annat kul. Fick tillfälle att köra den 40-45 mil för ett tag sedan, det var hur trevligt som helst. Men dom är liiite för dyra för mig än så länge. Men om soppan inte kostar multum om ett par år så kanske....

Fast just nu hoppas jag mest på en tidig vår så man kan plocka fram caben!!!

Niklas

Fransosen
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Själv har jag tänkt ge upp V8 om 2-3 år, blir en F10 diesel då är min plan.

Jag satt och drömde mig bort i en F01 hos Autopartner i höstas, det va en värsting men det va ju svårt att inte trivas :P Jag tycker dock att E65 känns lite vräkigare inuti, F01 är lite mer diskret.
mo
171
motorsport5
Z3 M Roadster -97
745 iA -02
Jag tycker också pre-facelift är snyggare. "Frontspoilern", eller området under stötfångaren fram hade kunnat vara snyggare och lite mer aggresivt, men annars har jag vant mig och tycker den är kanon både utvändigt och invändigt. Jag hade liksom de allra flesta väldigt svårt för den när den kom. Det som är bra är att den fortfarande ser relativt modern ut. Det är många (naturligtvis inte bilintresserade) som trott att min är 2-3 år gammal... :D

Däremot tycker jag att det varierar mycket från bil till bil hur de ser ut beroende på fälgar och färg och att designen är ganska känslig för det. Min svart/svarta med Alpinafälgar ser riktigt bra ut i mina ögon.

Jag har det mörka högglansträt även i hatthyllan och standardratten som var alldeles för tunn i början, men man vänjer sig vid det mesta tydligen. Sportratten är tjockare. I början funderade jag på att byta, men drygt 10 000 kr kändes det inte värt.

Då och då har jag funderat på att sälja för att prova något liknande och en gång var det riktigt nära, men som tur var blev det inget och nu känns det som att jag kommer ha kvar den länge.

Japmax, neeeeej. Byt inte till diesel vad du än gör, snääälla! ;)
Su
43
Subodh
bmw 740d e65 2003
pontiac catalina 1966
hade nyss bort listen runt cd i mittkonsolen.. det kändes bara plastigt kan inte svara på om det var mycke lack men iaf bakpå så var det inget anant än svart plast!

tänkte göra en cd mod efter ja läst en tråd men när ja plockade isär allt så hade
jag tittat en tråd som hör till en annan modell.. så började fundera på tuner modden..

före det testade jag min fm sändare och gissa vad klockrent ljud!
(inte de billiga moderna sändaran utan en flera år gamaml
som sänder 300-400meter)
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Listen vid radion är i plast, såg det också häromdan. Jag syftar på stommen, jag hade fel där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.