AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.783

Gillar pre-faceliften på e65 mer ock mer.

Sida 1 av 2
Från början hade jag svårt för den, men på senare tid har jag börjat gilla utseendet. Tycker den är snyggare bak än den face-liftade. Dock tycker jag insidan är snyggare ock mysigare på e38an.
Du är galen:) bakifrån går det att leva med utseendet men fronten är det absolut fulaste som kommit från bmw. Och insidan är ingen höjdare den heller. Dock så ser den face-liftade helt okej ut!
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag har helt klart vant mig vid utseendet. Innan jag köpte min tyckte jag att faceliften va snyggare, men jag tyckte inte pre-facelift va ful (då hade jag nog inte köpt någon) Jag kan hålla med om att fronten på facelift fortf är snyggare men bak gillar jag min mer.

Hur man kan tycka inredningen i E65 är ful är ju för mig en gåta, snyggare inredning får man leta efter.
Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Inredningen på E65 är grymt snygg i min mening!!

Tyckte också att den var ful utvändigt när den kom men nu tycker jag den ser rätt bra ut! Profilen från sidan är riktigt snygg! :)
Su
43
Subodh
bmw 740d e65 2003
pontiac catalina 1966
är av samma åsikt från en början var facelift mycket attraktivare efter jag ahft bilen någon vecka nu känns 03 e65 helt okej bakifrån gillar ajg den verkligen frammifrån är det okej men facelift skulel vart nice..

samt inredning är sådär halvbra.. kan man byta ut träpanelerna elelr finns det kita att limma på något annat?

finns det något billigt facelift kit?
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Vafan trä är ju det bästa som finns! :) Tror inte det finns något annat, men jag vet att det finns mycket mörkt blankt trä. Men det lär nog inte va ekonomiskt försvarbart att byta ut.

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Man är ju klart lite partisk i frågan :-)

Men jag tycker nog att dom icke face-liftade är aningen snyggare trots allt. Mer ORIGINAL som designen var tänkt ursprungligen.

Vet inte hur dom skiljer sig åt på insidan men tycker att det är en riktigt lyckad design invändigt. Stort och pösigt, bekvämt.

Sen med rätt fälgar, jag har BMW 20-tummare, splitt och polerad kant, så blir det skitsnyggt. Ganska häftig närvaro på vägen s a s.

Ang trä eller icke så tror jag att det bara finns olika varianter av trä, ljusa mörka, blanka eller matta. Nåt annat har då jag aldrig sett. Men det SKA VARA trä i en sjua :-)

hade oxå svårt för den när den kom men nu gillar jag dom skarpt, och det är kul att det inte finns alltför många heller.

Niklas

Fransosen
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Jag föredrar också modellen före facelift, den känns som någon skrev ovan mer korrekt i designen. Facelift känns delvis som en efterkonstruktion, även om det knappast kan påstås vara en ful bil...

//Bjersér
Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Håller med om panelerna, ska självklart vara trä i en sjua! :)
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Vad har ni för trä i era vagnar?

Jag har denna Länk

..men skulle helst haft denna Länk
Snygg tycker jag definitivt inte den är men speciellt utseende. Den kommer nog bli en framtida klassiker om sådär 25-30 år.
Visa användare
319
thomash
BMW 535xdAMT -16

Alfa Romeo 156 GTA SW -03
Japmax>> Jag håller med dig angående virkesval och avnjuter hochglanz i min vagn. Det ser mycket propert ut.

Sen är pre-facelift så mycket mer karaktärsfull än faceliften och inte lika mycket "se ut som en vanlig bil".

/Thomas
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Jag har den som Japmax helst skulle haft tillsammans med grått schinnn...

Jag tycker att den som Japmax har är synnerligen snyggt, inte så ofta man ser matt trä öht.

Skulle i mina ögon se mycket märkligt ut med "kolfiber" eller alupaneler faktiskt. Men smaken är ju olika.

Hur många av er har trä i hatthyllan förresten?

Niklas

Fransosen
Su
43
Subodh
bmw 740d e65 2003
pontiac catalina 1966
jag har den mörkare trä färgen
svart skin
svart bil
m6 fälgar 18tum
19 tums m fälgar som jag ogilalr och vill få sålda
Su
43
Subodh
bmw 740d e65 2003
pontiac catalina 1966
ogilalr trä imitationen lite gran börjar vänja mej nu.. vill inte helelr ha carbon i en lyx bil men kanske borstat aluminum skulle se fint ut har sett någon med silver trim tror jag?
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Det är faktiskt äkta trä.....

Dock med mycket lack på om det är de blanka sorterna, men likafullt är det äkta trä.

Jag har

Grått skinn, ventilerade säten
Svart bil
20 BMW original split med polerad kant
18 BMW standard e65 fälg på vintern, inte lika snyggt

Niklas

Fransosen
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag har trä i hatthyllan tror jag, kan dubbelkolla senare.
Jag tror mitt trä är standard, för i min utrustningslista står det inget om trä.
I andra jag sätt står det ädelträ.

Svart skinn, med alla knapparna ;)
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

..och sportratt!
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Sportratten tycker jag ser lite mysko ut, jag har den vanliga. Den är nu heller inget under av lyckad design men aningen snyggare i mitt tycke :-)

Dock har den inte "alla" knappar, den jag saknar är värme. Skulle varit skönt i morse när det var -21.... I ratten då alltså.

Sen saknar jag knappen för massage i stolarna, tyvärr.

Det jag retar mig lite på ang ratten är att den är aningen tunn, iaf om jag jämför med sportratten jag har i caben.

Är sportratten i e65 tjockare än standard tro?

Niklas

Fransosen
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Håller med thomash och flera här,
Frontspoilern på faceliften påminner om en E39 med M paket från 1997 , personligen tycker jag att man har misslyckats att facelyfta fronten, eftersom jag har haft en E39 med M front i 7 år så vill jag absolut inte ha en faceliftad E65:a!

George
Jag tycker baken på pre-facelift är riktigt snygg, åtminstone om bilen är svart. Fronten är extremt ful, men kul på det viset. Faceliften är fulare, för den är så slätstruken. Varken vacker eller ful - bara slätstruken.

Personligen tycker jag stolarna och mittkonsollen är fina, men resten av inredningen - ratt, instrumentbräda - otroligt fula och allra värst: HELT utan BMW-identitet.

Jag instämmer att det ska vara trä i en sjua. Dessvärre tror jag inte det är riktigt trä i någon modern BMW. Den som plockat isär listerna i en E38/E39 vet att de består av en kraftig aluminiumprofil med en beläggning av något slag, som kanske är träfanér men som lika gärna skulle kunna vara någon slags plast. I senare BMW, nyare E39 och E65 är det inte ens aluminium i stommen - utan plast rakt igenom. Sorry. Det är inte som i den Rolls Royce Phantom -10 som min kompis lackverkstad hade inne förra veckan (pga en olycklig krockskada bak) - där var det tjocka, massiva trälister med många lager klarlack, och extremt tjocka mattor.

Personligen föredrar jag svarta inredningar, och då tycker jag det är snyggast med något som kontrasterar. T ex ljusa trälister med mycket "virvlar" och liv i.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.