AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
9.359

V60 T6 Black R vs. BMW?

Sida 2 av 4
Verdi: Ok..Jag trodde i min enfald att "R" var Voflos motsvarighet till "M", dvs att detta var en "Polestar" variant av V60 R, jämför med tex M5 med tex Hartge tuning, vilket kanske inte heller är redigt jämförbart då Hartge är helt fristående från BMW medan Polestar är delvis ägt av Voflo????
Att den är Polestaroptimerad syns inte alls på bilen. Det som syns extriört är R-designpaktet.

Bokstaven R har inget att göra med trim eller liknande. Det är bara ett stylingpaket. Att få mjukvara från Polestar kan alla nyare Volvo få. Kostar mellan 10och 20k om jag ska gissa.

/Bellamy
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Den Imolaröda 550iT'n var ju grymt läcker!

-------
//Lövet
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Polestar trim kostar 8900:- med bibehållen garanti.
T6,
Volvon är säkert snabb och dessutom berömvärt nog utrustad med en rak sexa (det är väl så i T6?). Men. en stor motor + transmission rakt över framaxeln lär stjälpa chassiebalansen.
Personligen skulle jag vilja se Volvobilar med ett i grunden bakhjulsdrivet chassie (likt BMWs), då skulle det bli intressant. :-)

mvh/ Anders
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Varför sånt fokus på utr?

Det ända man behöver är sportstolar, skinn, ac, pdc bak, bättre högtalare. Allt annat klarar man sig utan... Kanske xdrive och aut om man har behov
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Vem är "man", alla har väl olika preferenser när det kommer till utrustning?! Är "man" landet lagoms värdering av vad som är social accepterat att utrusta sin bil med innan det blir "vräkigt"? Eller är det din egen åsikt av vad det är som "man" behöver? Isf. kan du väl hålla det för dig själv? Det för liksom inte diskussionen framåt...

Mvh/ Niclas
Visa användare
220
Gustav Busch
125i Cabrio -10 - Sommar
320i Touring -07 - Vinter
Det för väl absolut diskussionen vidare?

Man kan ju se det lite som att en 335 med inte lika välkryssad tillvalslista som en V60 T6 är extrautrustad med sina BMW specifika egenskaper. Sen tar man o jämför dessa bilar som man då kan få till samma prislapp.

Heden: Ber om ursäkt i fall du stör dig på uttrycket "man", men jag tycker det är väldigt passande många gånger och inget "man" skalla haka upp sig på...

Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Vad är det vi ska diskutera? Att Volvo är billigare än BMW?

Tycker din kompis ska köpa en Saab 9-7 TurboX om han vill ha mycket motor och utrustning för pengarna, BMW kan inte matcha den heller, varken ägarmässigt eller pris/prestanda. Nihai! som de säger i Kina :-)
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Det är ju som med allt annat här i livet, man får vad man betalar för!
Likadant när man tex köper stereoprodukter.
Det finns kinesiska förstärkare, som på pappret har samma effekt och finesser som dyra high-end tillverkare.
Och hör man ingen skillnad så är det bara att gratulera, då blir man lika nöjd med den billigare produkten.
Men, för många andra finns det en anledning till varför man är villig att betala extra..
Simon76: Menar du nu möjligen högtalarkablar när du talar om stereoprodukter?
;)
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
En bättre liknelse är väl att jämföra mousserande vin med champagne...

Flaskorna ser likadana ut, det är samma grundprodukt och man blir lika full på bägge. Men bara den ena är äkta champagne... ;-)

Om man inte har smak att känna skillnad så köper man det mousserande vinet. Bryr man sig inte så köper man det mousserande vinet. En del förtappade tycker t.o.m. att det är godare än champagne (En del gillar ju alkoläsk också :).

MEN: Man går inte in på bolaget och frågar "hur mycket mer för pengarna man får om man köper mousserande vin istället för champagne?". Då är man ute och cyklar enligt mig, eftersom det är två olika produkter ;-)

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Champagne är ett mousserat vin. Det är däremot framställt i området Champagne, enligt champagne-metoden.

Ett bra mousserat vin utanför detta område smakar säkerligen bättre än ett dåligt inom områdets Champagnes gränser. Så magisk är inte det kalkrika jorden i champagne att den upphäver resten av jordens möjligheter att skapa gott mousserat vin.

Jag tycker alltså inte din liknelse var bättre...

Det är en sanning med modifikation. I Champagne har producenterna möjlighet att ta så bra betalt för sin vara att de kan hålla högre kvalitet i sin tillverkning än producenter som ligger utanför området. En flaska champagne kan ju vara 5-10 ggr så dyr som en flaska mousserande som ej är champagne. Visst, en del av det merpriset är ju för etiketten, men absolut inte allt.

Visst finns det fina mousserande viner från andra områden, men då kostar de också nästan lika mycket som en champagne.

Skillnaden är alltså inte bara jordmånen.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
I champagne har de möjlighet att ta bra betalt men det betyder inte att allt mousserat vin från champagne är bra. Jag har inte heller skrivit att ett billigt mousserat är bättre än ett dyrt vin från champagne. Men om vi gör förenklingen att priset avspeglar kvaliteten så kan ett mousserat för 500kr vara bättre än ett mousserat (champagne) för 200kr.

Alltså, beteckningen champagne gör inte vinet till en vinnare. Det krävs mer.

Men vill man ha ett gott mousserat vin så finns det en uppsjö att välja på från området champagne. Jag kan ibland vara så fåfäng att jag tycker beteckningen champagne på ett mousserat vin gör det lite festligare. Men samtidigt är jag medveten om fenomen som placebo...

Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag gillar inte champagne däremot så betalar jag gladeligen mer pengar för en single malt jämfört med en blended whisky... Väljer för övrigt alkoläsk före champagne...

___
//Ulf
Och som vanligt så glider det in på BMW : s förträfflighet och att allt är skit.

/Bellamy

Verdi
Bellamy,
Det gjorde det väl inte alls? Men vill du att alla ska börja dregla efter en Volvo så är du på fel forum. ;-)

Själv kollade jag på bytbil.com och det finns en V60 Black R Polestar i Enköping. Vore faktiskt en helt ok bil att ta på firman tack vare relativt lågt förmånsvärde.

Tyvärr tycker jag V60:n ser ut som en myrslok. Men man kanske vänjer sig?
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
varför inte en 1M om det nu finns någon kvar?! iochförsig inte riktigt samma typ av bil men ändå. hade jag haft pengarna hade det inte varit något svårt val. =D

BMW - Allt annat orsakar illamående.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Av de föreslagna bilarna skulle jag gå på 550in. Det är en sjujävlars bra motor i den!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.