AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
9.360

V60 T6 Black R vs. BMW?

Sida 1 av 4
Tja!

Min bror ska sälja sin 9-3 TurboX och köpa ny kärra. Han är inne på en V60 T6 Black R. Modellen har 329 hk och 480 nm. Den har ALL utrustning som går att få förutom - bränselvärmare. Det kostar extra.

Kostnande för denna pjäsen är 440´oprutat. Gissningsvis 425-430 klart.

Har ni några tips på en motsvarande kärra vad det gäller BMW?

/Bellamy
jo
78
jokso
320D Touring M-Sport -08
Motsvarande? blir nog svårt. BMW har bara bättre, ett förslag är 335 M-Sport.

mvh
440" oprutat borde man få ner till under 420 kan man tycka, iaf om man inte har nåt inbyte. För dryga 400" blir det inte såååå mycket ny BMW med bra prestanda. Men om priset inte är ett problem så finns som sagt 335i, eller varför inte vänta in det som kanske kommer, 350i med den "nya" 380 hästars dieseln...
Undrar vad priset blir om man smackar in all utrustning i en sådan. Med motsvarande så menar jag naturligtvis pris, utrustning och prestanda.

Mvh

Bellamy
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Och värd varenda krona mer.. :)
Verdi
Awd på Volvon hoppas jag?
Ja AWD. Lite kul att de endast tillverkas i 100 ex. Frågan är hur mycket man får pynta för att få all utrustning i t ex en 335.
Bellamy: Används BMWs bilkonfigurator så får du svar på vad en ny 335i med all utrustning kostar.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
jag skulle tippa på runt 600..
Kop min 335dA 2010 LCI : )
Fick inte igång den. Räknade lite löst manuellt. Skulle gissa på dryga 600k.
mo
231
moget
Bmw 325ix- 89 mtech2
200ex tillverkas v60n i väl?
moget : Jag har också läst 200 ex i TV. Har dock fått 100 st som uppgift av två säljare. Hur som helst lär den bli ovanlig och det kan vara kul. Det vet jag att brorsan gillar i alla fall :)

/Bellamy
Ca 750 000 kr kostar en i princip fullutrustad 335d E91
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Hade lätt valt en V60 T6 AWD Black riktigt grym och fullutrustad. BMW har ju inget som kommer i närheten i den prisklassen. Närmast är ju en 335ix men fullutrustad får man ju C30 som till frugan också. Tror andrahands värdet på Volvon lär vara rätt hyffsat med tanke på att den bara görs i begränsad upplaga jämfört med BMWn som är utgående

Länk

Jag tror att man får extremt mycket bil för stålarna om man väljer Volvon.

/Bellamy
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Den jämförs med Audi S4 och den är rock steady vintertid V60 AWD har vunnit AMS stora vintertest ALLA kategorier

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Synd bara att man är tvingad till automat i Volvon. Annars en fin bil till riktigt bra pris.
Har kollat på bilder på Voflon nu. Som jag förstår det skall det vara den absoluta toppmodellen av V60. Men i mina ögon ser den väldigt slätstruken ut, en V60 som "alla andra", låt gå att den har dubbla avgaspipor (har väl även vanliga turbon?) men "what else" som även en oinvigd lägger märke till? Invändigt ser jag att de behållit den härliga plasten i mitt-konsolen...Nej Volvo har en hel del att lära sig av M, jämför gärna med karosskillnaderna på en vanlig E9X samt en E9X M3, där lär ju även en oinvigd ana att det inte är en helt vanlig 3-serie, även om man plockar bort alla avslöjande emblem. I Voflons fall skall man nog vara rätt invigd för att kunna se att det är en "Polestar" om man plockar bort alla emblem.
Jag betvivlar inte att bilen går bra, men varför bara automat? Jag är inte anti Voflo men jag tycker att Voflo skulle ta o göra saker o ting ordentligt för en gångs skull, speciellt när det rör sig om en så begränsad upplaga som 200 st, jag tror inte att några 10" (läs 40") högre pris pga tydligare skillnader exteriört hade gjort de mer svårsålda....
Verdi
Visst är det väl en bra deal om man nu absolut måste ha NYTT. Blev först lite frestad men sen började jag kolla vad man får för pengarna om man nöjer sig med aningen begagnat.

För runt samma pris, eller en bra bit under, får man följande:

335iAT -11 sport edition med endast 997 mil, navi prof, hifi osv: Länk

En Audi S4 -09 med 5300 mil och extra allt. Länk

Eller ett budgetalternativ för "bara" 355 000:- om man vill ha manuell låda.
335iT -09 med 2400 mil.
Länk

Eller lite större bilar.

Audi A6 3.0T -09, 4300 mil för 349 000:- Länk

BMW 550iAT, -09, 3400 mil för 379 000:-
Länk
Verdi
Dawwe,
Tycker inte Polestar-versionen av V60 ska jämföras med en äkta M, RS eller AMG.

Jag tycker den ska jämföras med 335i och möjligen Audi S4. De ser ju också ut som sina svagare syskon bortsett från utblåsen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.