|
|
|
|---|---|
|
Hej!. Var ute o gjorde lite ärenden i stan idag, vid 3dje stoppet när jag kom ut och skulle starta fanns bara; "Klick Klick Klick Klick" Fick ringa efter skjuss som också tog med ett extra batteri, men det vart inge bättre. Vi Puttade igång bilen sen körde jag hem. Är det start motorn som är kass? Jag har lite problem jag ska jobba natt på måndag så jag måste ha igång den då. Är det nåt annat som kan ge samma tendens? Mvh//Emil | |
| Låter som dåligt med kräm i batteriet, dålig kontakt vid batteripolerna, vid startmotorn eller vid jordkontakterna. | |
|
Ofan, så man ska alltså kolla upp sånt först. Tack jätte. Jag får försöka leta på alla kontakter |
|
| Juste, det låter snarare "Knack Knakc Knack Knack" | |
|
Råkade ut för ett liknande problem förra året. Hade Bilen, en 525 E39 -03, stående i ett garage och bytte tändspole. När jag skulle köra därifrån klickade det bara när jag vred på nyckeln. Bilen stod ett dygn i garaget och sedan startade den dagen efter. Till historien hör att i Fredags dog bilen när jag var ute och körde. Kände att den började tappa kraften och sedan dog den bara. Fick inte igång den igen och situationen vad liknande. Det bara klickade och motorn gick inte runt och alla ljus tändes och släcktes i takt med klickadet sås. Fick kalla på bärgare. Alla möjliga varningslampor tändes och en av dem jag noterade var "EVIL" vad det nu betyder, men det låter inte bra... En annan sak jag noterat från dessa händelser är att båda gångerna det hänt har det varit riktigt kallt ute, mer är -10C. Låter lite konstigt, men så är det. mvh |
|
|
Ah nu var det 16- ute när det hände.. Jag satte batteriet på laddning över natten, och idag var det ca: 7-8 - ute, men nu startade han med fulladdat batteri, har gjort 3 starter. Batteriet visade även svart (Laddas) nu fast det var fulladdat, så jag måste nog se mig om efter ett nytt. Tack för hjälpen |
|
|
Kan meddela att i mitt fall verkade det vara en kombination av fel. Min verkstad tror att bränslepumpen slutade fungera under drift. I samband med mina efterföljande startförsök pajade batteriet. Efter att ha bytt batteri så startar nu bilen och går som vanligt igen. Tydligen skall krånglande bränslepumpar vara ett problem. Vet någon av experterna om så är fallet? /Rickard |
|
| bränslepumpen brukar lägga av runt 20000mil e väldigt vanligt. | |
| Min bränslepump la av redan vid runt 12k mil. Var under färd som den bara dog. Kommer jag inte ihåg helt fel så var det runt 17-18 minus den dagen. Gick på en si så där drygt 5 papp att fixa på BMW verkstad. | |
|
Bytte bränslepump på min 525a i början av Januari. Samma symtom dog plötsligt, startade gick ryckigt i ca 100m sedan dog igen. Biltrasport hem "fuelpumpfailur" Bytte på Mekonomen pumpen kostade 1500kr,jobbet lika mycket tot 3000kr. |
|
|
När batteriets laddning går under en viss nivå så klickar det bara i startmotorn, dvs solenoiden går in/ut med ett kraftigt knackande vid startförsök, detta är ett "normalt" beteende. Lösningen är att ladda upp batteriet, men det räcker inte alltid med några timmar på natten,lite beroende på vilken effekt laddaren har. För att ladda helt fullt så måste laddaren, oavsett storlek, vara ansluten under ett dygn minst. Indikeringen på batteriet är ett ganska grovt instrument, den mäter dessutom bara i en av de sex cellerna, de andra fem kan ha annan status... FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.