AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.928

Service 120-d

ku
56
kulan
120dM-08
Jag har bytt till mig en 120-d, M, 08 som endast gått 1500 mil. Eftersom bilen rullat så få mil undrar jag om det behöver göras den 3000 mil service eller som displayen anger 3000 milalt februari 2012?
Räcker det med ett oljebyte och resten avservicen vid 3000 mil?
Du servar det som enligt servicemenyn ligger närmast i tid. Anger bilen februari 2012 så är det dags att göra service på allt som anges.
ku
56
kulan
120dM-08
Jo, det är rutinen som jag väl känner till, men eftersom servicemenyn inte visas (p g a bilen inte rullat sina 3000 mil) så kanske det inte är nödvändigt med all annan service och byten m m.
Någon som vet vad som ingår i 3000 mil servicen.....?
Det som visas när motorn startas är ett servicemeddelande och inte servicemenyn. Servicemenyn kan du själv gå in i och kolla vad som ska göras och när. För att komma dit får du starta motorn och rulla på hjulet som finns på blinkerspaken till Service visas i instrumentklustret, klicka då på BC-knappen så kan du sen med hjälp av rullhjulet se när saker och ting ska göras.

All service är konditionsbaserad så vad som ska göras och när beror helt och hållet på din bil och ditt körsätt. Ingen annan kan svara på dessa frågor utom servicemenyn i bilen.
ku
56
kulan
120dM-08
Oki.......tackar så mycket för informationen...!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.