AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.177

navi / tv heldöd

an
11
anders67
740iA-97
nybliven ägare av en bmw 740 iA -97. där skärmen inte har fungerat sen jag köpte bilen.( förra ägaren sa att den bara svartnade när han körde samt att han hade hört att kontakten kunde lossna bakom skärmen.) ja bilen var ett bra köp även om skärmen e död. nu letar jag efter kopplingschema för felsökning då jag kollat kontakten bakom skärmen som sitter som den skall har för övrigt ett lås för kontaktstycket.säkringarna e hela.vad tror ni har mätt 12 volt konstant på ett stift i kontaktstycket bakom skärmen. vet inte nr eller färg på stiftet kabelen.
Hjälp önskas någon som har en skär liggande då jag skulle kunna plugga i och se om den startar. ? ? ? vore kul att få fart på denna. Tack på förhand
Visa användare
139
JensDavid
750iAL -90
testa att flytta den blå kabeln från TV-modulen till GPS-datorn istället. inte säker om det det skulle hjälpa, men i felsökningssyfte.
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Att 4:3 skärmen glappar eller slocknar helt är inte ovanligt på E38. Skicka power-post till mig med din e-mail så får du en instruktion hur du kan åtgärda felet.

/Stefan
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Hade samma fel på min skärm när jag ägde en 740- 95:a Öppnade och kom fram till att det är "lysrören" till lcd skärmen som behövde bytas. Lagade aldrig skärmen eftersom jag sålde bilen någon månad senare.
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Det går ju att byta till den nyare 16:9 skärmen, vilket jag gjorde på min.

Ser så mycket modernare ut =)

Hur priserna är på såna enheter nu vet jag dock inte..
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Tvn spelar ju mindre roll eftersom det garanterat är analog tv modul,(ifall man inte uppdaterat till digital tv modul)
satsa på 16:9 skärmen istället

Blev standard på bilar från 2005

Länk
Bi
3.797
Bianca

Menar att digital tvn kom 2005...*edit*?
an
11
anders67
740iA-97
Tack för alla svar . Jag öppnade min skärm och kunde konstatera att en mindre härdsmälta inträffat i spolen som jag tror ombesörjer lysrören bakom skärmen.
4:3 skärmen får nog gå i graven. Jag har börjat titta på 16:9 skärmen.och försöker hitta och förstå vad jag måste byta.(tv-modul,)(cd-enheten Mk1) samt en skarvkabel eller liknande ? ? ? är ej helt 100% på vad som måste göras.bytas.mm
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Har du kollat detta?
Länk

MVH David Öfverdahl
Skaffa en Hualingan istället, så får du digital-TV, DVD, GPS i 3d, Bluetooth handsfree, iPhone-interface, USB, m.m.

Originalenheten 16:9 känns extremt dassig i jämförelse.

Sök på Hualingan, eller kolla i elektronik-forumet - det finns en tråd om enheten där.
Bi
3.797
Bianca

Jag hade nog satsat på 16:9 o mk4 dvd..org e alltid org..dassig och dassig vetifan..uppdaterad mk4 med svensk mjukvara/nattläge/custom logga,3D, nyaste kartdvdn me fartkameror m.m är helt O.K

Hualigan känns plastig,billig,och nåt som nån monterat ihop under frukostrasten..
Hellre Dynavinisåfall framför HULIGANEN:)
an
11
anders67
740iA-97
ja nu vet jag inte riktigt vad jag skall gå på för linje. uppdatera till 9:16 och mk4. samt ny tv-modul. och ev digital-tv.? ? ? jag är grymt tacksam till alla som varigt med och utvecklat tråden.TACK . jag får kolla runt lite och se vad som fins priser mm. Jag står ju även för ett stort bilbygge som var tänkt vara klart till sommaren 1012. men de får nog gå ett år till .( en Ac Cobra Replika 427 )
an
11
anders67
740iA-97
ok ja sa att min 4:3 skärm skulle gå i graven och de fick den göra. men så dök en annons upp på blocket 4:3 skärm komplett front pris 700:- jag lyckades pruta på telefon till 500:- och killen bodde i närheten 10 min med bil. det blev ett köp.
väl hemma testades funktionerna allt funkade utom tv:n går ej att hitta något program. ( har ställt in den på sweden och sökt men inte ett skit. ( hjälp vore skoj ) sen undrar jag vad de e för kod på 4 siffror man kan välja att slå in . väldigt tacksam för hjälp och svar. M.v.h Anders 67
an
11
anders67
740iA-97
ok vad gäller koden så läste jag i handboken om funktionen. = motorstart spärrar startmotor. så nu undrar jag om tven och hur om det fungerar.mm
Tack på förhand Anders67 OBS det är inte likt en man att läsa instruktionsböcker man provar först.
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Du måste väl uppgradera till en digitalmottagare för att få tv'n att fungera. Sänds inget analogt längre.

MVH David Öfverdahl
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Här har du tips om vad du måste göra:

Länk
an
11
anders67
740iA-97
Ja även jag vaknade och insåg att vi inte har någon analog sändning av tv kanalerna nu för tiden.tack David för upplysningen.
jag funderar nu på det digitala systemet och bmw orginal lösningar är inte att tänka på. då är man riktigt tacksam för att det finns killar som CETE här på forumet TACK för informationen och för övrigt en mycket bra beskrivning med bra bilder . Nu skall jag titta på priser mm.mm tack för all hjälp.
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Installerade enligt denna beskrivning själv. Fick dock köpa en förstärkare för dvb mottagning på biltema. Ingick antenn också men använde mig av bilens antenn. Mottagaren som jag köpte hade ingen spänning ,förstärkning till bilens antenn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.