|
|
|
|---|---|
|
Tjena tjena, jag bytte handbromsbackar E39 -98 för ett tag sen, och har nu fått ett störande skrapande missljud ca 20 mil senare... Det låter för det mesta men inte jämt och det låter precis vid handbroms spaken. Rör man spaken så ändras ljudet/ eller tystnar helt.... DET LÅTER inte bakifrån....... Jag funderar på om wiren kan ligga emot kardanen eller nåt sånt. Jag har nämligen lyckats köra bort plastskyddet som sitter under växellåda o motor i snön pga att snöröjningen inte funkar på min gata.(tänkte om det kan påverka,vet inte hur wiren ligger) Jag har inte hunit kolla nåt på detta alls än, men tänkte höra om ni hade några ideer. tack för svar/ Robban | |
| Säkert att det inte kommer bakifrån? Låter som det är exakt samma problem som jag har på min e34 touring, hör också ett konstigt tick ifrån handbroms spaken, men om jag öppnar rutan och lyssnar kommer ljudet bakifrån, jag TROR att det kan vara något i trumman till hanbromsen, kan tex vara monterings satsen som har släppt och tummlar runt inne i trumman eller något, ska ändå ta isär och byta belägg till helgen kan kolla resultatet och återkomma om du vill? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.