|
|
|
|---|---|
|
Jag har en automatisk garageport av fabrikatet Crawford. Den har några år på nacken så det finns inga garantier. Problemet är att när jag står utanför porten (eller sitter i bilen för den delen) och trycker på öppningsknappen så händer ingenting. Jag trycker och trycker, och efter si sådär tio-tjugo tryckningar så går porten upp. Men när jag har parkerat bilen och trycker på samma knapp för att stänga porten så stängs den direkt. Någon som kan gissa sig till vad problemet är och vad jag i så fall bör/kan göra. Det är ett helt nytt batteri i fjärrkontrollen. | |
|
Det bör finnas 2 givare, en för stängt o öppet läge. Tror det för stängt läge kan ha fått sig köld knäpp. Kolla om det finns några givare/brytare vid skenorna, kolla även alla kablar, rundsmörjning kan också göra sitt. BMW - Beroende Med Wilja |
|
| Nu vet jag inte hur din port ser ut men på dom jag sett så sitter "givarna" på remmen eller kedjan i taket. Skulle kunna vara något sådant som Grabber föreslår. | |
|
Tack för bra tips. Jag ska titta på det när termometern ligger närmare 0-strecket. Låt säga att jag hittar givarna, vad gör jag då? Är det något jag kan laga eller justera? |
|
|
Det låter lite som att du har ett problem med antennen till styrningen av fjärren, för när du väl är inne så så känner den av dina knapptryckningar direkt. Medans när du är ute får du dålig mottagning. Kolla så inget har hänt med antennen. |
|
|
Är batteriet i fjärren friskt? Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Batteriet är nytt. Nästan 20 minus just nu. Väntar med att riva i garaget. Men nu har jag i vart fall några tips att gå på. |
|
|
Vad är det för sorts port du har? Har varit med om att kretskortet i en "takmonterad" port hade ärgat sönder pga av fuktskador. Syndes direkt när du plockade av kåpan, såg att kortet inte riktigt var helt friskt. Då vart det liknande symtom, den porten manövrerades mestadels med knapp men den funkade bara ibland och lite när den själv ville. kretskortet kostade nästan som en ny motor så vart ett byta av hela enheten då. Men skulle ju också kunna vara något sådant som att den inte känner av att den är fullt i stängt läge och då inte vill öppna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.