|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Jag måste bara få skriva att jag är så gla i min 728ia-97. Jag har haft den i 5år ock fortfarande får jag varma känslor för den. När jag åkte hem från jobbet i morse var det 15grader kallt. Den gick som en klocka. Den är härlig att köra i snön med. Jag är 44år men glad som ett litet barn för min härliga bil. | |
|
Jag saknar min E38 750... Men jag sålde den till en god vän, som inte får sälja den utan att erbjuda mig först.. Mycket trevliga vagnar E38! Jag är riktigt sugen på en nyare sjuserie, svårt att byta till nåt annat.. |
|
| alltid kul med sånt ägande :D e38 är så fin och elegant | |
|
That´s why we own one! |
|
| Hej. Hade en E38 740 -95 som jag nyligen sålde. Väldigt nöjd. Hade bara ett tråkigt problrm på vintern. Förardörr och passagerardörr ville inte stänga när det var minusgrader ute. Man fick hålla i dörrarna samtidigt som man tryckte på knappen för att låsa alla dörrar. Efter man kört ett antal mil och kupen blev uppvärmd funkade det att stänga dörrarna oftast. Bakdörrarna frös aldrig. Fler som har detta problem? Lite tråkigt på en sådan vagn som är annars underbar. | |
|
Jag blir glad när jag läser smillas inlägg, han lyckas på några få rader fånga essensen av att äga en bil som är mer än bara "en bil". Jag har läst miljoner sidor biltester där skribenten inte kan förmedla den känslan. Jag tänker ofta på hur trevligt det kommer att bli när man kan köpa en entusiastbil bara för att njuta, inte för att packa ungar, barnvagnar och annat. Kunna köra en sväng bara för att det är roligt. Det får mig att stå ut bakom ratten på den själlösa familjebussen till och från jobbet. Jag tvättar den inte ens längre, det spelar liksom ingen roll om den är smutsig eller inte... Jag ska med nöje se på när den pressas ihop för att en dag kanske återuppstå som en... BMW.. |
|
| Tack professorn. Jag har också haft problem med frysta dörrar,men efter jag lagt på silicon på listerna har det blivit bra. | |
|
jag känner precis som trådskaparen! jag går så långt o vill säga att jag älskar min e38:a Kan till o med stå o beundra den i nån minut innan jag lämnar den för dagen. |
|
| Mikando Jag förstår precis vad du menar. Jag kan också stå ock beundra linjerna när jag gått ur bilen, Speciellt när det är skymmning ute. | |
|
Jag kollar ofta på min gamla 540 i telefonen innan jag lägger mig, saknar den bilen! |
|
| Vill stämma i bäcken, även om jag har en E32:a...men snygg som fan! | |
| Kan bara instämma, E38:ans linjer är underbara, 4,4:an är underbar.... Men tröttnade på alla dyra kringkostnader, mindre rost, problem med audio-anslutningar etc så nu kör man en A1.. ;-) | |
| Det är svårt att förstå hur någon kan gå från en BMW 740 till en Audi A1? Snacka om två heelt olika bilar :P | |
|
Instämmer! Men har man inte bara tummen mitt i handen utan även på ovansidan ska man inte befatta sig med 15 år gamla lyxbilar! ;-) Åter igen; underbara bilar men värdelöst rostskydd! |
|
|
Rostskyddet är precis så bra som du gör det. Finns ingen bil som har rostskydd som varar bilens livslängd utan efterbehandling, inte ens Audis helgalvade modeller./ Rostskyddsbehandlad- rostfri-95. mrMPOWER |
|
|
"och fortfarande får jag varma känslor för den" Förstår precis!! Underbart! Jag brukar alltid vända mig om och kasta en blick på min E39a när den är nytvättad och fin. La upp bilder på min webserver när den var nylackad (för att kunna visa andra nyansskillnaden som inte finns) efter parkeringsskada, men har inte tagit bort dem eftersom det är bra att kunna gå in o titta på bilderna på jobbet eller i surfplattan under svåra stunder. :))) (Bekymrar mig lite för att jag troligen inte kommer kunna skaffa en E38 "i onödan" bara för att få äga en innan det blir för sent/svårt) |
|
|
Ja visst blir man glad!gjorde det det sista mekjobbet idag(eget backjobb!!) Sen tog jag en 10km tur o fy fan va roligt o va bra bilen gick. Solen sken,fåglarna kvittrade kan det bli bättre?Dock så har jag en minoritets bil E32:a för denna tråd!! |
|
| Idag gick min 740 igenom utan anmärkning så jag har hjälpt statistiken lite över modellen! Vilka bilar, jag var inte det minsta orolig för jag litar helt på min underbara panzerwagen! | |
| Haha, jag besiktiga Bismarck (Han är biaritzblå) förra veckan utan anmärkning också! | |
|
Jag drog o besiktiga min 740 efter att ha bytt motor o lite annat i vintras. Var 100% på iallfall 1st 2:a då ett bakhjul är lite glapp.. Blankt papper här med. Idag så var det så varmt så jag provade att trycka igång ac:n i bilen som var tömd på gas enl. förra ägaren. Snacka om att det blev ett rejält smile när kompressorn drog igång o det kom iskall luft i bilen. Så idag är jag också glad i min E38 som jag åkt totalt 20 härliga mil i sedan inköpet. |
|
|
Nu när våren kommer och jag hade tänkt sälja min E38a...de kommer aldrig o gå o skiljas ifrån en sån galet härlig bil!! Snacka om fullträffs modell:-D A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders Mvh Jocke W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.