AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.504

Alla motormännens testcenter stängda, vart ska man vända sig nu?

ep
35
epox
Bmw 318, e90, 2006
Hej,

Som rubriken lyder så har alla motormännens testcenter lagt ner enligt deras hemsida. Och det är så att jag skulle behöva komma i kontakt med något liknande som kan ge mig ett skriftligt intyg på en garantifråga som jag hamna i tvist om.

Någon som har tips i malmö / lund ?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
SBP?
ep
35
epox
Bmw 318, e90, 2006
Är inte bilprovningen endast till för rutinkontroll? Jag behöver någon som kan kolla på en skada från fabrik, konstatera, ge mig ett papper på det - färdig.

SBP skulle fungera, men går det?

ep
35
epox
Bmw 318, e90, 2006
Det gäller en mercedes i just detta fallet. Var hos en lackerare som bilgruppen i lund använder sig av. Men han fick inte yttra sig utan att ringa till dom och höra först för som han sa; "vi är en auktoriserad firma till mercedes" ... Nu har jag iofs inte köpt den hos bilgruppen, men han vägrade ändå.

Har ni något tips på en auktoriserad skadeverkstad?
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
MB Bilverkstad, Lundavägen i Malmö gjorde ett till synes bra jobb på vår bil iaf. :)
Länk
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Åk till en annan mercedesverkstad och be dem göra en grundlig köparkontroll för du är spekulant på bilen och du vill ha ett protokoll för att pruta pris på bilen. Denna tjänst erbjuder BMW i alla fall och jag nyttjade den vid senaste köp och de 800 kr (2009) jag betalade prutade jag snabbt ner med råge då jag hade papper på bilens anmärkingar - som jag sedan åtgärdat såklart - jag begärde ju offert på åtgärderna när de ändå letat upp dem åt mej. Vädrar verkstaden rep-affär så är de ju extra noggranna, precis som jag vill - först för att pruta och sedan för att kunna sätta bilen i toppskick.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.