|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Går i tankarna att köpa antingen en F10 520D eller 525D. Vad anser du vara fördelar, nackdelar mellan de båda ? Förhoppningsvis får jag en del hjälp i mitt köpbeslut ! "When i get high, i get high on speed" | |
|
Jag kan nog inte hjälpa dig, har haft samma funderingar men har nu beställt en 520d. Det går liksom inte att motivera 50' till för 525:an. Kanske om det hade varit en diesel-sexa. Steget upp till 530d är 90'... För 5' har man skrämt upp 520:n i samma effekt som 525:an även om det känns lika kul kanske? |
|
Verdi |
Själv är jag ju en gambler och har åkt trimmat i 13 år. Så för mig är det ju givet att en 520d är att föredra. Känns rätt meningslöst att betala 50' för en glorfierad chiptrimning gjord av BMW själva. (jaja, visst. Det är säkert en massa annat som skiljer osv osv. Men jag hävdar att vid lugn till normal användning så är det inget som märks ändå) Skulle jag speca en ny F10 hade jag nog gått på en 530d på en gång. Visst är 90' mycket pengar, men på 3 år så rör det sig kanske om ~45' i kostnad. Visst är det mycket pengar men man får ett helt annat tryck i kärran. Samt att det faktiskt blir uthärdligt att åka original om man är lagd åt det hållet. :) |
|
Om man väljer mellan den 4 cyl F10 520D vs 6 cyl F10 525D. Vilken hade du valt ? Motivera. |
|
|
Nja, det går inte. 525D är fyrcylindrig i F10... ;) /Stefan |
|
| Stefan1973Karlsson: Nu ju, min 525d F10 är 6-cyl ;) | |
|
En ny 525d är 4-cylindrig. Newmans "gamla" är 6-cylindrig. Jag tror det var till årsmodell -12 det ändrades. __________ Mvh Grelle |
|
| Från 2012 är den 4cylindrig. Tror faktiskt att 525an har dubbelturbo, rätta mig om jag har fel mvh Stefan | |
Verdi |
Ja, då skiljer det ju nåt iaf. :) Twin turbo-versionerna brukar ju få fin kritik. Gör en 525d betydligt mer intressant. |
|
Trodde det gällde ny bil... :/ Okey då! :) /Stefan |
|
|
skulle köpa en 520d, anser 525d vara en "mellanmodell" som inte ger tillräckligt mycket mera för priset än en 520d. De som vill ha mera går isåfall på 530d eller 535d. /Anders |
|
|
Jag håller nog med om att 525d inte ger mycket mer körglädje än 520d så det skulle vara värt merkostnaden. Jämförde dom själv innan jag köpte min F11 520d. Klart mycket bättre ekonomi i 520d men ändå riktigt trevlig motor med bra vrid o härlig acceleration. Men provkör och känn efter själv. Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
| Om 525d är den nya fyrcylindriga är den ju smått meningslös. Det är sexans gång man vill åt i så fall, inte några hästar hit eller dit. | |
|
Marin, precis. Hade lite tankar på att skaffa mig fyrhjulsdrift och sneglade då på 525xd till en början, då blir dock påslaget 100' (75' i praktiken eftersom automat ingår). Kunde inte riktigt motivera den skillnaden heller, det är många pengar för några hästkrafter till och fyrhjulsdrift. Hade det varit 100 för att få 530d och dieselsexan ihop med fyrhjulsdriften hade jag nog övervägt det. |
|
Verdi |
Motorn i 123d har ju fått fin kritik och många menar att den är överlägsen 120d med större varvtalsregister, mindre turbolag osv. Då borde ju detsamma stämma för 520d vs 525d, eller? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.