|
|
|
|---|---|
|
Har fått bekymmer med belysningen på bilen. Blinkersen fungerar inte alls. Bakljus, instrumentbelysning med mera flimrar. Det enda som verkar fungera som det ska är halvljusen. Någon som vet något? Köpte bilen i slutet av december förra året med trafikgaranti, dvs allt som bilprovningen skulle slå ner på åtgärdas, med tanken på åtminstone bakljusen och blinkersen borde väl detta åtgärdas av handlaren? | |
| Har naturligtvis kollat batteri och säkringar... ;) | |
|
Jag brukar ju tjata om Konsumentlagen i såna här trådar, så jag gör väl det igen.. Tänk på Konsumentlagen, och ta kontakt med handlaren. Det är inget snack, han ska fixa bilen och krånglar han kan du ju mumla om ARN och reklamation. |
|
| Jag kommer absolut köra lagboken i halsen på honom om det krävs. Vill dock försöka den smidiga vägen, kanske ha ngt tips om vad felet kan vara. Bilen ska in till handlarn imorgon för en koll. | |
|
vet du om det sitter eftermonterad dragkrok? Kanske eldragningen till den som är boven i dramat? MvH Bmw 4-ever |
|
| Ja, jag vet att bilen helt och hållet saknar krok. | |
| Kabelbrott till bakluckan kanske? | |
| Så, nu är den inlämnad i alla fall. Får se vad handlarn kommer fram till. Känner på mig att det kommer kosta antingen pengar eller massa tjat... | |
| Bilen stått hos handlaren i 2,5 dagar. Skulle varit avhjälpt, och fungerade i 5 minuter. Sen brakade det till på riktigt, bromsljus som hänger sig i lysande läge, ljuskontakt som inte fungerar, läge A=ljusen på utan nyckel i tändningen, mm mm. WTF!? | |
| Kombi-instrumentet. Handlarn fixar ett nytt. =) | |
|
Min 03:a har likadana problem. Nu går halvljuset på när tändingen avstängd. Troligtvis ljus och kontrollmodul som är trasig, ca. 5700kr. |
|
|
Har haft exakt samma fel på min 03a. Mitt berodde på att det har läckt in vatten via vindrutan in under golvet på höger sida. Finns elektronik där under så det blev kortis. Kände inget vatten på ovansidan utan fick skruva ur stolen och ta upp mattan. Ca 5liter vatten fick jag upp med avfuktaren så blött var det. Kolla detta först innan du köper en ljusmodul för många tusen lappar. |
|
|
Oj då. Var mattan blöt fram mot fotutrymmet också då? Där är ju betydligt lättare att kontrollera eftersom man kommer åt mattans kant där. |
|
| Ja det var blött på hela högersidan. Skummet som sitter under mattan är ju som en riktig svamp alltså. | |
| Min fungerar nu, peppar peppar... En lödning i kombi-instrumentet var trasig plus ljusomkopplaren. Hittills har det inte kostat en krona, tack vare trafikgarantin. | |
| Muhaha! Surprise, surprise! Felet kom tillbaka. In med den igen på måndag... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.