|
|
|
|---|---|
|
Hej. JAg fundera på att köpa en bmw 520d-07b-09 Touring. Vilken typ av extra värmare finns det att tillgå på den mod? Det verkar inte vara så vanligt på den modellen - Elvärmare - Dieselvärmare ( fjärrstyrd?) - Restvärmare JAg tar gärna produkt nr samt vad utr heter på tyska eftersom utbudet är större där. JAg kan samtidigt fråga ifall kupen blir fort varm när det är -10 ute. ( Kör XC70 idadär värmen kommer oerhört snabb) //Jimjam | |
|
Hej. Ingen på forument som har någon input? //Jimjam |
|
|
Mig veterligen finns det bara en sådan som fabriksmonterad extrautrustning, och det kallas Standheizung. Ung samma som en dieselvolvo fast du får med fjärrkontroll. På mobile.de finns de till och med en kryssruta som heter Standheizung. |
|
|
Standheizung är det tyska namnet, du får en fjärr samt kan ställa två tider i i-drive. Exakt samma funktion som hos volvo, med ett undantag. Med tidsinställningen ställer du tiden värmaren skall starta, sen går den en halvtimme. Hos volvo ställer du ju tiden du vill att bilen ska vara varm. Dock är utbudet väldigt begränsat i tyskland på dett atillbehör. Lycka till! Baccala |
|
|
XC70 har dieselvärmare som standard, där är det bara tiduret som behöver aktiveras. E60/61 har jag för mig var först ut från BMW med att inte ha dieselvärmare som stöd, den har elektrisk stödvärme. Finns kit för eftermontering men de kostar multum. Har kollat vad det skulle kosta till min X5 och det var ca 15000 plus montering som tar nästan 2dar. Så ca 30000 kostar det att få det eftermonterat på BMW. Det är också en speciell version man måste ha för att kunna integrera det med bilen, men utan integrering funkar vilken Webasto/Ebersprächer som helst. vanlig DEFA/Kalix värmare finns och de kostar inte mer än till andra moderna bilar. Dock kontaktvämrare som skruvas mot blocket så de är lite i klenaste laget. Restvärme har jag för mig att de med utökad klima har som standard, kan ev vara så att alla E60/61 har det. Det står "rest" på en av vreden på kliman. |
|
|
Tackar. Det är ingen som vet tillvals nr på produkten? Hur är värmen annars på en 520D ( -08) samma klass som volvo? //Jimjam |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.