|
|
|
|---|---|
|
Enkel fråga hur mkt glykol skall finnas i expkärlet? Gäller Bmw 523i 97 Är det ända upp eller halva?? | |
| Kolla på kärlet. Antingen har du en flytande pinne eller så är det markering på kärlet som visar rätt nivå. | |
| Har markeringar.Men hur högt upp av dessa skall nivån ligga på är de i mitten??? | |
|
...har du kollat i instruktionsboken? ;o) Annars brukar det stå text och nivåmarkeringar för max- och min-nivå, på expansionskärl generellt... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
GLYKOL. Det är ju medel så inte kylar vattnet fryser. Det kör man in på macken och lånar deras mätare. Man tar en droppe från kylaren och lägger i mätaren så ser man hur många grader man har så inte vattnet fryser.Har man inte glykol så det inte täcker vädrets grader ute så spränger man kylaren på bilen. |
|
| bumbinalle, titta noga på expansionskärlet från motorns håll så ser du en MAX-markering. Den gäller dock vid +20 som omgivningstemp och med kall motor. Har du inte tillgång till varmgarage får du fylla på till ca fyra-fem centimeter under markeringen tills vidare. | |
|
Jej kanske verkat konstigt att jag frågar men saknar Instruktionsbok därav lite dumma frågor.Är ganska ny när det gäller Bmw |
|
| Manual finner du online Länk | |
|
Den där manualen säger mig tyvärr inte så mycket o man Ser ingen trxt på exp kärlet bara en massa små ingjuta streck O ett större efter halva o ett högst upp.Vill inte fylla på för Mycket verkar ha något skumt problem.Slangen den nya kommer i veckan o likaså exp lock men Måste ha bilen.Slangen ser ut som en ballong men inge tecken på överhettning i motor Ingen avgasluckt i glykolen eller olja men den nedre kylarslangen på passagerar sida är kall Kan cirkulationen va dålig?? Är skit orolig har skött bilen exemplariskt med olja o stift o filter osv Dessutom är motorn bytt på bmw visserligen en beggad men ändå allt böts då Vad gäller packningar osv.Vad kan va fel?? :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.