AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
453

M-Coupen Totaldöd (ingen ström)

T(
46
T()()L
Z3 M Coupe
Hände idag då jag for från hudiksvall o stannade o tankade i iggesund,stängde av bilrackarn som vanligt tankade,betalade o skulle fara iväg ....klick sa det (någonstans) inget funkade inga lysen inget....heldöd,vad göra,kollade alla säkringar (var hela) skruvade lite djupare o fann en 40 amperes säkring under rattstången (var också hel)kroknade ur o tog bort den svarta negativa polen från batteriet då fick jag lyse o så med tändingen igång,men när jag skulle starta igen så sa det bara klick o allt blev svart......MORRRRRR.....kroknade ur ännu mer o gick igenom allt en gång till (allt var helt) sista chansen var pluspolen på batteriet,skruvade av detta o väntade 5 sek skruvade tillbaka o då funkade allt igen....
Någon som har lite koll på vad som hände med min bil,var det larmet som slog ut allt eller nåt annat,har inga böcker eller ritningar så jag kan inte kolla upp det själv......är bara otroligt nyfen på vad som slog slint.

M.V.H Nicke Nyfiken
Det var nog kablarna till batteriet som inte satt fast ordentligt. Det kan se ut att dom sitter fast men ibland räcker det inte och man måste skruva fast dom hårdare.
T(
46
T()()L
Z3 M Coupe
Du kan ha rätt i detta för pluspolen satt inte allt för hårt,mer förslag....
Håller med Mr. Vanos, exakt samma sak har hänt mig och det var en av batterianslutningarna som behövde skruvas fast.
T(
46
T()()L
Z3 M Coupe
stinzen....vad gjorde du åt problemet så att säga...."tighta" till pluspolen eller?
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Batteripolerna bör rengöras från oxid nå´n gång under batteriets livslängd...
Efterdragning av batterianslutningarna görs väl på service?

/Kristian
T(
46
T()()L
Z3 M Coupe
Polerna ser ut som nya...inga problem där inte ....men varför funkade tändningen när jag tog bort den "svarta" men för att sedan säga klick......
Sedan när jag tog bort den "röda" funkade allt...var det BMW`s larm eller var det nåt annat som inte ville att jag skulle starta.....?
START SPÅREN KANSKE FICK LITE FLUPP ELLER NÅT SÅNT
EN DEL BILAR OM MAN TAR BORT BATTERIET SÅ BÖRJAR LARMET TJUTA I ALLA FALL SÅ PÅ SAAB

Dom 3 B:en-----------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power-----------
Garett the best a man can get
DC-Hub Ask Fore The IP
FtpServer Ask Fore The IP ICQ:137785585----
The RavenRacing---
--------------------
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.