|
|
|
|---|---|
|
Fanns det någon version av E90 som hade diffbroms? M3? 335? /GTV6 | |
|
M3 har det. Köp en från Quaife, tror de har passande diffbromsar. __________ Mvh Grelle |
|
|
Quaife har rykte om sig att vara dyra... Om man kan hitta en skrotad M3 skulle det kanske kunna funka. Men hur är det med drivaxlar och fästen? Hur annorlunda är det? Jag tycker det är märkligt att BMW snålade på detta när man byggt en i övrigt välbalanserad bil! Min gamla 80-tals alfa med 144hk hade diff, min E91:a med 100hk mer har det inte... /GTV6 |
|
|
Jag tror nog det finns begränsat utbud av skrotade M3or så en diffbroms från en sån behöver inte heller vara billig. Har du kollat upp om utväxlingen förändras? Vad ska du ha diffbromsen till? Mycket bankörning? Allmän lek? Nästan inga tvåhjulsdrivna bilar har diffbroms idag, inte heller BMW. __________ Mvh Grelle |
|
|
Annars finns det också Länk |
|
|
Upps! Nästan 12pap för en M3 diff! (finns 3 i Sverige) Det är lite väl att ta i! Utväxlingen blir något högre men det kan nog funkat om inte priset var så brutalt! /GTV6 |
|
|
Vad hade du väntat dig? __________ Mvh Grelle |
|
| För att få en M3-diff att passa på en icke M-bil så måste kardanaxeln kortas av. Finns en kille på E90-post som har gjort detta på sin 335:a, verkar inte vara den smidigaste lösningen och jag tror garanterat att det blir dyrare än quaife/wavetrac. | |
|
..och hur fungerar det med antispin/antisladdsystemet? Jag har för mig att M3 har en speciallösning för att få detta att fungera ihop. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag köpte en Wavetrac LSD till min 335i och lät installera den under julen 2012. Den funkar bra. Pris: 10.000 kr Installation: 11.000 Totalt 21.000 kr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.