|
|
|
|---|---|
|
kan man ta en anna topp från tillexempel 528 m52tu och sätta på en 320 m52tu motor...skulle detta ge någon effektökning?? eller är det billigare o lätare att montera in en 528 m52tu direkt i bilen?? | |
|
Jag tror inte det är nån lyckad operation. Det skiljer en del i borr på de motorerna så blir det nån effektändring så gissar jag på att du sänker den istället för att öka. Det andra alternativet låter mycket smartare. ///BMW - Was sonst! |
|
|
ok... finns det något annat sätt att öka effekten i en 320 motor.. kanske åtminstone till 190+hk.. |
|
|
Well.. begagnad 328 m52tu motor Länk Sportgrenrör M52: Länk Sportkattar till det och nån slutdämpare sen kanske |
|
|
ok ok runda slängar ca 15 000:- då med motor,grenrör,kattar o system inräknat... Sedan kanske en mappning behövs eller?? så runt 20 000:- för att få upp effekten från orignal 150hk till 200hk.. original 328 ger ju 193hk och genom chippning "borde" ge runt 211hk.. räcker det inte med bara motrbytet och en chippning då? eller skulle ovanstående recept ge mycket mer än 211hk.. |
|
| Nu tittar du ju bara på hästarna dess utom, 2.8:an har ju grymt mycket bättre vrid än 2.0 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
