AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.170

M5 E39 Bakdäck, dimension!?

Hej Allesammans! Köpte ett par riktigt snygga BBS splitfälgar med 8,5" fram och 9,5" bak. Fälgarna är 19". Nu är frågan den, kommer jag kunna använda 285/35R19 bak eller? Om inte måste jag sälja mina Pirelli Pzero 6-7mm kvar :/

Om jag nu kan använda denna dimension, vilken bör jag använda fram då?

OM nu någon använt just denna dimension på in M5 E39, kommer det bli sämre på något sätt eller?

Tacksam på lite svar.

// Amor, M-POWER.

sa
185
sango
M5 -99
750 highline -91
Ja det går men det kommer se keff ut (personligt tycke givetvis) eftersom fälgen bara är 9,5" bred och det kommer förmodligen att skrapa lite vid hård körning/farthinder.

om framfälgen är 1" smalare och du absolut ska köra med 285 så skulle jag köra 265 eller 255. 265 kommer få samma ballong-look som bak.

Det man också kan göra är att montera däcken du redan har på fälgarna du redan har köpt och sen plocka fram mutterpickan/fälgkorset. :)

Äh, köper 275/30 bak och 245/35 fram så lär det bli bra :)
Ditt sista beslut kommer bli bra!
Åker på samma dimensioner själv och är nöjd. Dock funderar jag på att lägga spacer i fram.. Ser muppigt ut med et20 fram, fälgen kommer liksom för långt in i hjulhuset.

Någon som flyttat ut framfälgarna? I så fall hur mycket? Bild?
Mina fälgar e ju ET20 och har beställt 20mm spacers fram och bak (leverantören rekommenderade det) tyvärr så är fälgarna nyinköpta så jag har ingen bild. Bild kommer nog om 1-2månader :)
20mm bak? Det kan väl aldrig gå?
Min ligger riktigt nära skärmen i bak med et20. Kolla bilden på min bil. Bak ligger hjulet perfekt (enligt mig) Men fram är ser ju inte bra ut.. Funderar på att lägga på 10mm fram.
Länk
Vad har du för tum på fälgen?
Bak: 9,5x19"
Fram: 8,0x19"
Konstigt.. Återförsäljaren sa att om jag kör med ET20 på M5an så kommer de slå in i fjäderbenen (Originalfälgar ET40) så dessa kommer alltså bli som originalfälgarna..
Original ET är om jag minns rätt:
20 fram
22 bak
Måste ha blandad ihop.. Original ET20 original. Men ET40 på mina fälgar så va det..
re
200
reddanger
Alpina D3 2006
318ti 1996
M 635 Csi - 88
635 Csi Race bil - 88
Jag skulle behållt de förstnämda min erfarenhet är att 5mm på var sida inte kommer att vara en synbar skillnad. Om de däck du köper är annat märke än pzero så kan de i praktiken vara lika breda som dom du har....fast siffran indikerar 10mm smalare.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

285/35-19 på 9,5" är ju originaldimensionen på M5 E60 och det är väl knappast ballonglook däremot så är hjuldiametern en bra bit större än original 275/35-18 och det är ju inte överdrivet mycket plats med original. Gissar att det funkar men kommer att skrapa i vissa situationer. 275/30 eller 285/30 är bättre alternativ.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.