|
|
|
|---|---|
|
Behöver olja till slutväxeln på M3an. Kunde ej hitta SAF-XJ SAE 75W/140 på mapodo.de. Finns det någon annan bra sida eller ställe man kan köpa denna olja? Mvh. Richard | |
|
Länk Schmeidmann men även dom e dyra..Annars kan du maila Mapodo och fråga jag köpte därifrån förra året. |
|
|
Castrol har tydligen döpt om hypoid-oljorna, de heter inte SAF-XO/XJ längre. Då det bara handlar om max två liter olja som man byter typ var 10.000:e mil, tycker jag personligen att det är för mycket strul med att skicka efter, för att tjäna en femtiolapp eller två. Men visst, om man skall köpa motorolja etc. samtidigt kan det vara lönt. De två siter som verkar hålla bäst pris på olja just nu: Levoil.de Mapodo.de Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jo, Castrol bytte namn på många av deras produkter för något år sedan. Castrol SAF-XO 75W-90 => Castrol Syntrax Long Life 75W-90 Castrol SAF-XJ 75W-140 => Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 Komplett lista hittar ni här Länk AutoExperten har för 305 SEK / liter Länk richo : Vad tog BMW för oljan då? |
|
Tack för svar. Bmw-slangen: Kollade bara på mekonomen, där kostar 1 liter 280 kr. Brorsan skall också byta på sin så vi behöver 3 liter. Jag ska mejla mapodo och höra om dom har denna olja. Bör ju tjäna nästan en fem hundring i alla fall. Mvh. Richard |
|
| Prova oelwelt24.de - kanonleverantör! | |
|
oelwelt24.de Tackar för denna sidan! 8.95 euro för en liter, det är skillnad mot 280kr:) Mvh. Richard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.