AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.763

Svag spolarvätskestråle

Jo
67
Joben
120i -07
Har ingen riktig sprutt på spolningen av framrutan,nån som vet om det är nånting man kanske kan fixa själv?
au
252
audinisse
BMW 330dx -16
Hej jag tror det kan bero på att det håller på att frysa eller smuts i munstycken eller dålig/sliten pump.
Jo
67
Joben
120i -07
Bilen har bara gått 4000mil,spolarvätskan har så bra frysskydd så den säkert pallar nästa istid,och det verkar inte vara stop i munstyckena,men man kan säkert peta lite i dom,verkar inte vara något tryck i slangarna..
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
För lite ström til pump? Halvdålig säkring? Rena gissningar :)
På min e39 så var det ett läkage i en anslutning/slang som tog bort trycket. Mellan huven och tyget .

Jo
67
Joben
120i -07
Kommer nästan ingen spolarvätska på rutan-ändå indikerar bilen låg vätskenivå nu,och det går bara i ett par deciliter innan det svämmar över i behållaren...skumt..jobbigt(dyrt) att lämna in bilen på verkstad varje månad med helt olika fel..
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Vad har du för spolarvätska som är så bra då? låter ju nästan som om det skulle vara fruset.
Jo
67
Joben
120i -07
Har OK-mackens koncentrerade,har alltid funkat på mina tidigare VW-bilar,och Firmabil-Skodan har aldrig vägrat dela med sig av den till rutan trots att den stått ute hela kalla vintern medans BMW:n stått i varmgarage..
Im
12
ImolaM5
135i Coupé -08
525i sedan -00
530i touring -01
På min blev det veck på slangen vid huvöppningen. Prova spolningen med öppen huv.
Jo
67
Joben
120i -07
"ImolaM5" det var samma löjliga fel på min,man tackar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.