AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.543

Hål i hjulhus

au
252
audinisse
BMW 330dx -16
Jag undrar följande. I mitt vänstra främre hjulhus finns det tre st stora ovala hål bakom fjäderbenet. Förra vintern va motorn ren och snygg på vänstersidan i år är det fullt med grus o skit. Skall det sitta ett täcklock där? Har ni lust att titta in på era 1:or
Det är normalt med hål där. Täcka för får du stå för själv, kan tänka mig att det är tänkt som utblås från motorrummet så vad du nu sätter före så kan du plocka bort det på sommaren iaf så att värmen kan ta vägen nånstans då motorn är täckt undertill, och huven har listor runtom...
On
114
Onelife
118i -18 F20
540iX -18 G31
Jag lånar tråden.

Jag upptäckte idag ett hål i hjulhuset, framför vänster bakdäck.
Det ser ut som om själva innerskärmen har haft dålig passning, legat med tryck mot ytterskärmen, och sen spruckit då det varit kallt ute och det har rört på sig.
Är det fler som har råkat ut för liknande?
Ska se om jag kan fixa en bild.
Bilen är inte ens två månader gammal.
On
114
Onelife
118i -18 F20
540iX -18 G31
Bild på skadan (?)
Länk
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Det ska vara ett hål där, ditt är lite naggat i kanten bara. Jämför med andra sidan.
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Kan ju komplementera de första inläggen i tråden - ni har säkerligen ett hål i höger framskärm också, det har iallafall de flesta E87- och E90 modeller.

Där kommer också smuts och grus in och lägger sig jättefint i "grusfällan" och lägger sig runt AC-röret #3 på ett litet ställe där trycksensorn sitter Länk vilket gör att man måste byta hela det långa AC-röret #3 när det börjar läcka.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.