|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, Jag undrar om det finns olika modeller av kylare till olika modeller eller årsmodeller av kylare. Att M5 och 540 inte har likadana kylare som en 520 är självklart, men kan det finnas olika modeller av kylare och eller annorlunda placeringar av expansionskärlet? Jag har en e39 523 im -00 och på min kylare har jag expansionskärlet bakom kylaren in mot motorn. Såg att det satt likadant här i mekartipsen fast då gällde det en e39 med V8. Medans kompisens 523 (vars expansionskärl jag skulle låna) har expansionskärlet på rad med kylaren. Att det sitter på rad verkar även vara det allra vanligaste. Jag är förvirrad... Har jag nån slags 540 eller M5 kylare? Kan det vara så att på e39or med xenon original så flyttade dom expansionskärlet pga platsbrist...? kanske? | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Websiten www.realoem.com brukar kunna ge en hel del information. Slog in din bil och expansionstanken verkar mycket riktigt sitta separat Länk Tittar du på brytdatumet på expansionstanken kan du se att det verkade som denna typen introducerades from bilar byggda 09/1998. Sen kan man göra en korsreferenssökning på vilka modeller just denna expansionstank sitter på, och då får man följande E39 520i, 523i, 525i, 528i, 530i E38 728i Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.