|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken antyder, de verkar inte helt lätt att leta upp en vagn som fått den omvårdnad och dokumentation den förtjänar, och samtidigt inte gått 25000+,,,och jo..jag är fullt medveten om att dom börjar bli gamla, och nej, jag vill/ska inte ha någon V8 eller V12 istället...endast 728:an är av intresse!! Så...tips någon?? Egentligen borde ALLA köra BMW! | |
|
Svårt. Kolla blocket varje dag i ett halvår så hittar du nog det du söker. 'Den som väntar på nåt gott, ... ' |
|
|
I Tyskland finns det massor! Titansilber-2001 med 16-9 navi med 17500mil och ett pris på €5950 Länk Vill du ha en riktigt sportig så finns det en Imolarot II 728i 5vxl-2000 för €6200 med 17800mil. Det var bara två exempel, kollar du under en månads tid på mobile.de och autoscout24.de så kommer du kunna välja mellan i princip alla färger som erbjöds inklusive några Individual så speciellt svårt att hitta en schysst facelift 728 tycker jag inte det är´däremot att enbart leta i Sverige då kommer det ta låååång tid och du kommer få nöja dig med vad som dyker upp även om det så är en Orientblå/sandbeige utan vare sig xenon, navi eller taklucka (obs inget ont om just Orientblå/Sandbeige). Mvh Stephan |
|
|
Att det finns massor i Tyskland vet jag, men vet däremot inte om jag är beredd att åka dit för att handla, får kanske omvärdera det vad det lider. Är väl mest osäkerhet kring import som känns lite "skrämmande"...nu är det iofs ingen brådska med något köp, men det hade varit trevligt med en 7a på uppfarten lagom till våren;)...¨givetvis så mycket utr. som möjligt. Kraven är: Klima, Automat, Läder, Taklucka, Tempomat, Stolvärme, allt annat ser jag som en ren bonus ;) Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
Omvärdera annars kommer det inte stå någon på uppfarten ens om ett år. En som rullat i Tyskland har garanterat blivit mer omhändertagen än ett exemplar som finns här i landet. Registrera dig på 7er.com och skriv ett sökesinlägg så kanske det finns någon bra ägare som vill sälja. Det tror jag är säkraste sättet att hitta ett riktigt bra exemplar. Tysksålda med läderklädsel har värmesitsar som standard från 9/94. Jag vet att jag kanske låter lite hård, men när det är så lätt att köpa i Tyskland och då få en superfin har jag svårt för "gnället" att det skulle vara jobbigt att hitta en fräsch sorry! Personligen hade jag bara funderat på att köpa i Sverige om en fin ramlat ner i knäet på mig typ grannens eller en entusiast annars är det Tyskland som gäller. Mvh Stephan |
|
|
Att de skulle vara jobbigt har jag knappast "gnällt" om...däremot är jag osäker på själva förfarandet vid en import då jag aldrig har gjort det tidigare, och att även tidsaspekten spelar en viss roll i det hela, resa m.m. Men att köpa import är inget som skrämmer, de flesta av mina tidigare bilar har varit just import, och har aldrig haft några större bekymmer. Men jag förstår precis vad du menar Stephan;)....jag letar vidare här hemma ett tag till, (har ju just börjat)..när suget sen blir övermäktigt får de väl bli en tripp neråt ;) Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
Nu vet jag inte när de fick strålkastarspolning standard i Tyskland, men min oerhört välspecade 728 från 96 (import så klart) saknade det. Otroligt jobbigt vid långfärd i sydsvensk saltdimma.. Så om du bor någonstans där ni ofta har slask/blött väglag/salt så hade jag sett till att bilen har strålkastarspolare. Nu förutsätter jag att du kommer att köra den på vintern (du efterfrågar ju stolvärme). Om du endast ska ha den som sommarbil kan du ju strunta i spolning.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.