|
|
|
|---|---|
| hej någon risk med överhoppad mellan service mellan inkörning och vanlig service, alltså oljebyte varannat år som skall göras, såg på en z4 m som den inte var gjord på, e köpsugen.. inkörning service e gjord på 220 mil sommarn 2008 gått nu 1100 utan oljebyte | |
|
Hej, förmodar att det är den svarta i Kalmar? Jag var lite sugen på den i våras när den såldes av Bmw i Vimmerby, de begärde då 329 tusen! Så pruta!! Angående servicehoppet så verkar den ju att sälja ändå, även av bmw själva så det är nog ingenting att oroa sig för... MVH Peter |
|
| Ja var riktigt sugen att slå till men avvaktar nog. Ja synd folk inte byter olja i bilar som de skall göras.. Behöver en lackskons och oljeservice. 329 var ett bra pris då! Svårt med provkörning i jan. | |
|
Inget att tveka på, bilen har ju inte gått något. Byt olja det första du gör och sen är det bara att köra. Se till att pruta ordentligt! |
|
|
För info, i serviceboken på sidan 5 under rubriken "Motoroljebyte" står det skrivet: "Tiden för serviceintervallerna räknas ut optimalt i förhållande till belastningen av bilen. Kör du emellertid väldigt lite, bör du byta motoroljan minst vartannat år, eftersom oljan åldras oberoende av bilens belastning." Ta in infon och använd den som behagas. |
|
|
Visst står det så, men inte ens BMW själva brydde sig i det när den såldes "nyligen". Då skulle de ju gjort en årsservice och stämplat boken. Har varit med om flera exempel när BMW själva går på i indikatorn i bilen och inte passerad tid... Bilen är ju bra utrustning, rätt färgkombination är svensksåld och har rätt mil! Köp den, byt oljan och njut! Se dock till att pruta för den ligger för högt i pris. Lycka till... |
|
| Japp men lyckas inte pruta till nivån jag vill.. 319 och ingen provkörning, 3 mån till åka, lackrekond service och skrapad fälg. 300 hade vart fint. Får se hur de blir Åker bort på arbete en månad imorn så måste bestämma idag. | |
|
He he fick du inte provköra? Typiskt han christos/konstantinos eller vad han heter, de var likadana mot mig när jag var där förra året. Man säljer inga bilar om man inte får provköra!! Mvh Peter |
|
|
300!!!de tror jag knappast dom släpper den för.. skrapad fälg är inte dyrt att åtgärda...köper man en bil i den prisklassen så borde man kunna komma överens med säljaren om att fälgen ska åtgärdas ..1200-1500kr är kaffepengar för CK.. |
|
|
Men chansa,man vet ju aldrig.. Ok utr för sv-såld Chassinummer WBSDU91070LK55003 Typkod DU91 Typ M-COUPE (EUR) E-modellserie E86 (M) Serie Z Typ COUPE Styrning LL Dörrar 2 Motor S54 Cylindervolym 3.20 Motoreffekt 252 Motor HECK Växellåda MECH Färg BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Stoldynor LEDERAUS. WALKNAPPA/SCHWARZ (LSSW) Produktionsdatum 2006-09-29 S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES Dummy-SALAPA S230A EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT Extrapaket specifik för EU S302A ALARM SYSTEM Stöldskyddsanläggning S313A EXTERIOR MIRROR PACKAGE Ytterspegel nedfällbar S423A FLOOR MATS, VELOUR Inlaeggningsmatta velours S428A WARNING TRIANGLE Varntriangel och förbandspaket S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory S470A CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT Isofix-System S493A STORAGE COMPARTMENT PACKAGE Förvaringspaket S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S4MYA INT.TR.FIN. BLACK LTR. CARBON STRUCTURE Interiörlist läder karbonstruktur svart S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S521A RAIN SENSOR Regnsensor S540A CRUISE CONTROL Hastighetsreglering S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S644A PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. Förberedelse mobiltelefon m Bluetooth S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi-system Professional DSP S842A COLD CLIMATE VERSION Utförande för kallt klimat S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Aterförsäljarslista Europa S877A DELETION CROSS-OVER OPERATION Korsvis manövrering utgår S885A SWEDISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Bruksanvisning svenska S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Halvljusautomatik-koppling S8SPA COP CONTROL Styrning COP S925A SHIPPING PROTECTION PACKAGE Leveransskyddspaket S9AAA EXTERNAL SKIN PROTECTION Karossytsskydd S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Multifunktion f ratt S4AAA ROOF LINING ANTHRACITE Takhimmel antracit S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Stralkastarspolare S522A XENON LIGHT Xenon-Ljus S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatautomatik S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometerräknare S710A M LEATHER STEERING WHEEL M läderratt S711A M SPORT SEATS FOR DRIVER/FRONT PASSENGER M stol S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Sprak tyska |
|
| Japp jag Var tvungen på jobb å drar in lite norsk oljepeng så bilen köpte nog nån annan. Men hinner väll hitta nått fram till sommaren iaf hoppas ja :) | |
| Bilen ligger kvar till samma överpris. Annonsen lades in den 5/2 igen. | |
| Aha ok | |
|
Det är köparens marknad så pruta bara... Går inte ner mer än till 319 tkr, kolla då vad han kan göra istället - nya däck, service, renovera fälgen som var skrapad osv. Finns olika vägar att gå, sen lät det som du inte hade något inbyte vilket är positivt då handlaren inte får in något annat... Lycka till med affären hur som helst, riktigt fina modeller! |
|
|
Jeep bra sugen må ja lova.. Känns lite hisnande bara o man ska äga bilar för totalt runt 600 lök, kan man sova bra om natten då? ska sova på det, borde inte vara så mycketmaskinellt att oroa sig för, var 50% på bakdäcken tror ja, oljebyte, rekond och lack på fälg som behövs. Bör ju inte tappa så mycket i värde eller var tri ni? I vilket fall är de ju knappast smart köp, nyss cashat en bil så måste idag ta till lite finans om man ska ha denna... Vore en liten kontrast motför mercen ;) |
|
| Det är just det som är problemet idag när man försöker pruta hos bilhandlare för de VET att rätt vad det är så knallar nån in o köper bilen på krita för utsatt pris:-) bara månadsbeloppet som räknas....suck. | |
| Bianca. Chansa känns väll inte helt ok för 300 plus bilar ;) däremot är de ingen fara med bilen, men psykologiska spärren för att köpa en till dyr bil :) även om jag ekonomi för det å lite till så har jag många intressen förutom bilar :) önska de vore lättare att bestämma sig haha | |
|
Någon mer som tittat på bilen? Man blir allt lite sugen, jobbigt med svarta bilar bara :) |
|
|
Jag var o kikade på bilen förra helgen. Hade oxå velat ha en fin lågmilad Z4 M coupe:-) Priset är dock för högt i mina ögon sett. Han kröp visserligen ner till runt 320 men det finns en del saker som jag hänger upp mig på... 1. Sidokjolarna är otroligt blästrade och måste målas om. Konstigt efter bara 1000 mil... 2. Bilen är verkligen inte servad en enda gång mer en inkörningskontroll. alltså samma olja i motorn sen 2007. Lite trist på en M-bil där köparen ofta är extremt pedant och nogrann med service/underhåll. 3. Ena fälgen måste lackas om och sen måste lacken poleras, fanns en del tvättrepor som kanske försvinner.... 4. den ska servas enligt bilens dator. Jag förstår inte varför dem inte "fixar" det kosmetiska eftersom bilen då iallafall hade varit leveransklar?! Angående servicehistoriken så tror iallafall jag att man tappar en hel del medvetna spekulanter för det ser riktigt illa ut med en TOM SERVICEBOK efter 5 år. eller vad tycker panelen? |
|
|
Ja det med blästrade sidokljolar efter 1000 mil verkar lite lustigt. Kankse bodde förra ägaren mitt ute i skogen..? Jag fattar inte heller varför alla hänger upp sig på milantalet..? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.