AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.932

740d e65 2003 - navigator problem

Su
43
Subodh
bmw 740d e65 2003
pontiac catalina 1966
min navigator förstår inte att jag har en skiva i där bak.
hur vet jag om skivans repår har gjort att den inte fattar att det är en skiva i?
(no map cd in drive - tro jag det stog)

just när jag skulle byta till en annan skiva så
läste den av den lite men såg det först när ja tryckte ut den

står dvd på boxen i bagaget iaf

skivor jag har

1.orginalskiva 2003 roadmap high (dålig yta)
2.cd skiva cdr med uppdatering 32
3.duallayer dvd+dl med nyaste kartan
4.cdr okänd karta från en bilhandlare stog bara business på den
5.cdr okänd karta från bilhandlare stog bara buisness 2007 på den
Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Jag har samma problem med min. Har orginalskiva från 2010 med fin yta så det lär inte vara den som är problemet.
Har tänkt ta ut och öppna upp min enhet i elektronikverkstan på jobbet när jag jobbar helg nån gång framöver för att se om det är nåt som går att åtgärda. T.ex. kärvande läshuvud eller nåt sånt...

Annars är nog alternativet att hitta en begagnad Nav-enhet på ebay...
Su
43
Subodh
bmw 740d e65 2003
pontiac catalina 1966
okej kanske ja ska gå ut efter min och ta en titt, 25-30minus i nåra dagar här nu så blir bara att sitta hemma typ
betvivlar att ja kan göra nångting åt det men nån gång har manb haft så tur att en putsning av damm har varit tillräckligt.

ska dual layer dvd fungera i en dvd navi enhet när man uppdaterat? har hört rykten om det
Hejsan

Det är läshuvud som inte fungerar mer.
Ni kan köp det på ebay, der finns många instruktioner hur man fixa det på WWW...

Nick
Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Ber om ursäkt för att jag inte följde upp den här posten efter jag fixade min Nav-enhet!
Jag följde beskrivningen för hur man öppnar upp dvd-läsaren i länken som finns i den här posten på Bimmerfest: Länk

Mitt problem var att läshuvudet kuggade över på den skruvstång som ska driva det fram och tillbaka. Smörjde glidstängerna med lite silikonfett och sen såg till att läshuvudet stod i mittenläget innan jag monterade ihop läsaren igen och efter det har den funkat fint! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.