AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.300

BMW X3 - 12 Färg?

BM
25
BMW_Ankan
VIT BMW 520dT xDrive 2018
Har bara råd med Svart eller Vit, vad skall jag köra på??
Vet fördelar och nackdelar med färgerna, frågan gäller
endast det estetiska.

Ångest!!!

:o)

Alpinweiss III skulle jag välja helst med m-sportpaket det framhäver linjerna samt du kan lägga metallicpengarna på annat. Mvh Stephan
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med Stephan. Vit har även fördelen av att dölja tvättrepor i princip helt och hållet, medan svart fullständigt älskar att visa upp dom. Tycker vit var enklare att sköta, men även vitt blir ju skitigt, om än på ett annat sätt än svart. Annars är carbonsvart med oysterinredning den snyggate kombon i min värld, men kräver också enormt mycket jobb för att hålla snyggt.
tjänstebil eller?? antar att du bara kan välja solida lacker och då hade jag utan tvekan valt vit.. den svarta solida är inte så snygg och repor syns tydligt
BM
25
BMW_Ankan
Hej och tack för Era svar!

Firmabil Ja, M-sport Nej.

Står Vit på beställningen idag.

grattis :D när är leveransen beräknad??
BM
25
BMW_Ankan
Beställd början av juli leverans sista veckan i mars.

Den som väntar på något gott......hoppas jag.

Vit, 20d, 8 växlar med dragis.

Nice - grattis till en snygg bil!
BM
25
BMW_Ankan
Tack, men detta gör jag inte igen, 1000 nålar i 9 månader!!

grattis till att du "snart" får din efterlängtade bil, hade också givetvis valt vit för solidsvart är nog en av de sämsta färgerna att välja och det är riktigt jobbigt med svarta bilar. Beundrar er som orkar vänta så fruktansvärt länge på dessa amerikabyggda BMW-s, hoppas det är värt det :-) Själv föredrar jag de tyska bumsen :-) framförallt då jag tycker X modellerna inte har samma höga byggkvalitet som de övriga bumsen.

/Anders
BM
25
BMW_Ankan
Då det är firmabil svider det inte lika mycket om det är någonting man uppfattar som störande eller känner sig betalt en massa sparade pengar för, visst betalar man men kan kallt räkna med att den åker iväg om 36 mån.

Vad räknar man med för transittid, fick nu info om att min bil byggdes V3?

Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Alltså innan du började fundera på vilken färg den skulle ha?

Hur som helst är vit en bra färg på en sådan bil. Men jag är ju jävig i frågan :)

Jag har för mig att man kan räkna med 2 månader. Ibland kan det gå fortare om man har lite tur med båten.

"BMW six appeal"
Med känsla:
Att X-modellerna skiljer sig från övriga BMW-modeller beror helt enkelt på att de anpassats efter den amerikanska marknaden. För att tjäna pengar och samtidigt uppnå bra försäljningssiffror i USA måste kostnaderna hållas nere, vilket enligt vissa resulterat i en aningen sämre kvalitetsupplevelse (lite mer hårdplast, aningen sämre ljudisolering etc.). Därmed inte sagt att den faktiska kvalitén är sämre jämfört med t.ex. 5-serien som också är en avancerad bil som består av delar tillverkade över hela världen. Kostnadspressen är antagligen lika stor på BMW:s underleverantörer i t.ex. Kina som den är på H&M:s leverantörer i Bangladesh.
pa
52
patton
S80 awd
Transittid, jag ska få min bil mars/april byggdes v3 och beställddes v51
BM
25
BMW_Ankan
Wow, jag beställde i början av juli, värmde i kylan att få höra detta, NOT!!!!

Hade 7v på min från produktion till leverans. Prod v36, Lev v43. (Beställd i Maj).

BM
25
BMW_Ankan
Hej,

Vad betyder det om handlaren säger "den har nu fått registreringsnummer" för leveranstiden, är den i EU-land eller bara det att den faktiskt är byggd?

Trevlig helg.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Den är med största sannolikhet på väg till Halmstad via båt just nu!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.