|
|
|
|---|---|
|
jag vet att det är många som undrar detta efter några dagars forum läsning.. här och på andra ställen så hittar jag det som talar för och emot att det är möjligt. hittade en lösning men vill gärna ha synpunkter på den Länk sen så undrar jag om det är enkelt att modda om cd växlaren för att få aux in. varför har jag en dvd i mitt av bilen men den spealr bara cd? vad klarar den mer? vilka skivtyper klara våra bilar? cdr cdrw dvd dvdr? finns subwoofer utgång ? isåfall var? skulle vara tacksam för ett genomförligt svar hur jag får någon typ av ingång eftersom fm sändare inte är ett alternativ. | |
|
var ska basar sitta orginalt? kan jag eftermontera dem? jag har bara 2 högtalare i varje sida fram och 2 i hatthyllan är några defekta elelr fanns det sådant grunpaket? |
|
|
Det enda sättet jag vet att få en Aux-in i en pre-facelift bil utan att modda något är att montera en Dension Gateway 500. Andra alternativ för att modda in en Aux är t.ex. fm-tuner modden (sök på www.bimmerfest.com). Men det kräver lite lödning på fm-mottagaren och kabeldragning genom bilen. Dock så håller två killar på Bimmerfest (AceFx och PAPER) på och forskar ifall det är möjligt att modda in en Aux-in på en pre-facelift ASK (cd-spelaren under AC-kontrollerna). Det går nämligen att koda in AUX-alternativet på displayen. Frågan är bara om det fysiskt går att koppla in det... Annars blir det att köpa en facelift ASK (antagligen från -07 eller -08 då AUX-in fanns som orginal) och koppla genom den. |
|
|
är det någon som kopplat in en såndär dension gw500? hur gör man var ska den sitta? hur är ljudet? |
|
|
Gateway 500 ersätter CD-växlaren och monteras lämpligtvis där den sitter. Ljudet borde bli så bra det kan bli då den går in på den optiska MOST-bussen till resten av ljudsystemet. |
|
|
Så Aux-In kom på E65 facelift från 2006-? Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
| Aux-in kom från 2007. | |
|
Någon speciell månad eller 2006-9? Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
| Är cd-spelaren från en -08 kompatibel i en prefacelift bil då? Min nuvarande cd-spelare är nämligen någor defekt och jag har planerat att köpa en ny, kan jag i samma veva få aux-ingång på köpet vore det ju förståss kalas. Är det plug and play är det ju än bättre! | |
| Va inne och kollade på bmwfans.info, enligt dom kom den sista radioversionen mars 2005. De borde ju betyda att åtminstone hårdvaran finns i bilar tillverkade from mars 2005? | |
| Det är mycket möjligt. Dock så måste du koda in alternativet för Aux i MMI:n och det är jag osäker på om det går på en pre-facelift MMI. | |
|
Jag har NCS Expert men jag har inte prövat det än, verkar inte va helt användarvänligt.. :/ Vad är MMI? |
|
|
MMI är displayen i instrumentpanelen som du kontrollerar stereo, nav, inställningar, klima osv... Finns flera trådar om hur man kodar den på bimmerfest.com. Några exempel: Länk Länk Länk Länk |
|
|
kan jag få en lågljuds utgång typ rca så jag kan slänga i min gamla baslåda? har för länge sedan hört om en adapter.. men tror att det vara bara för pro logic 7? hur vet man om man har det? varför har jag bara bass och treble när andra snackar om mixer? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.