AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.844

Hur snål får en bilhandlare bli? (535d)

Sida 2 av 2
Pa
12
Patrik_kalix
Bmw 520d -11 F11
inbytespriset styrs även mycket av efterfrågan, den jag köpte bilen av hade frågat på firma att få byta in, bilförsäljaren förklarade då att dom har betydligt mer beg. bilar i lager än dom egentligen ska ha, och vill därför helst inte ta in mer beg. bilar, därför kunde dom inte betala speciellt bra för bilen och rekomenderade istället att försöka få den såld privat.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Det låter väl mycket med 166.000 för en 6-7 år gammal 535D.
Var glad för det priset.
3M
718
3MW
E36 Ti
Lånar tråden lite,
Är på jakt efter en X5:a (e70) med sport pkt, komfortstolar, navi mm.
Hittade en 4.8i på AUTOWÅX eller vad de heter för 379k
Ville så klart byta in M5:an mot den.
Sv-såld, 11k mil rätt så mkt utr, utan HUD fast med drag, folierad i borstad guld för 1mån sen.
Nya sommar däck samt nya vinter däck, H&R Chassie. Logik7, kyl, aktiva säten mm

Fick 219k för den!!!! Jag ville strypa han över telefonen om jag kunde!!
Tyvärr så hamnar de nu över mina lista på bilskojare.
3MW; Vad är det för årsmodell på din M5? Folien tror jag knappast höjer värdet.

Mvh Stephan
3M
718
3MW
E36 Ti
Det är en sen 05:a (sep/okt) E60
Nja kanke inte men den har kostat ca 30k ;)
219k känns spontant inte jättedåligt i inbytespris från en handlare tycker jag. En snabb sökning på blocket så ser man att det ligger ett gäng motsvarande M5or ute för ca 290k. Med tanke på årstid, världekonomi, bränslepriser och annat som kan tänkas påverka så bör slutpriserna på dessa krypa nedåt x-antal tiotusingar. M5 är väl ingen bil som är lättsåld till gemene man så jag tror att handlarna tar lite extra höjd på marginalerna vid inbyte på dessa bilar.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Bra värdetapp på dem.. Vad kostar en sådan ny? Runt en mille eller?
Sälj den privat. Jag tror också att handlaren är medveten om att den kommer att ta tid att bli av med..
3M
718
3MW
E36 Ti
Nja sv-sålda i bra skick finns inte för det priset.
Letade länge o tittade på många "fina" ex innan jag slog till den jag har.

Men men har inte bråttom så jag säljer den privat istället :)

Frugan sålde sin 1:serie o vi håller på nu att leta X5/Cayenne
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Handlare betalar ej moms utan s.k vmb, vinstmarginal beskattning som är 20% på vinsten av bilen och kan ej kvittas mot kostnader som exempelvis rekond eller reparation.
219k för en -05:ans M5 tycker jag är ok om man jämför Länk lite mera mil men firman skall ju som sagt göra vinst också.

och

166k för en -06:ans 535 är också okej om man jämför t.ex. Länk

Har själv blivit arg på handlares olika "skambud" men dom skall ju leva också och dom vet att det inte är enkelt att sälja privat. Men själv tror jag att jag inte kommer att byta in en bil på ett tag iaf. Blir att sälja privar och sen importera.

Mvh Ubbe
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Problemet är väl att man inte alltid ska stirra sig blind på vad man får för sin egen bil, det är prutmån på bilen man köper och den totala kostnaden man får kolla på.

När vi bytte bil nu senast så fick vi inte ett bud i pengar på vår bil utan handlaren gav oss helt enkelt en samma och sa det här vill jag ha emellan, helt klart mycket trevligare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.