|
|
|
|---|---|
|
Hej. Tänkte höra med er som har chippat era bilar med hjälp av tex Promotech, KCR, V-TECH, BSR eller dylik vad har ni märkt med förbrukningen? Har det haft nån verkligen skillnad? För den erfarenheten jag har haft är att i datorn så går förbrukningen ner men när man räknar på gamla hederliga sättet alltså med tripmätaren och hur många liter man tankar så har det visat sig en att färddatorn ljuger. Tacksam för tips då jag funderar på chippa min för att få ner förbrukningen något tycker inte 0.85 är okej blandad körning för en diesel fan min S4 låg på 1.25 men då hade den 120hk mera och quattro. | |
|
0,84 är nog inte katastrofsiffror nu vintertid med en 530d, lite beroende på körsträckor. Jag har 0,74 på min 520d. 1 mila resor till jobbet, 50 väg, några rödljus här och var. kö ibland. Sen blir det lite längre på helgerna men inga långkörningar. Chippad eller ochipad, spelar ingen roll. Har samma med och utan bluefin. |
|
Verdi |
Ligger på 0,76l/mil sen jag satte på vinterdäcken på min Bluefin-chippade 330xdAT -08. Låg på 0,78 med sommardäcken. |
|
Ok, så ingen skillnad med andra ord... Tack |
|
| Har kcr box på min 530d gt... Kan väl säga att förbrukningen inte gått ner på den...ligger ungefär på 1l -1.1 /milen blandad körning och kör jag ladsväg så drar den ca 0.82-0.89 :) tilläggas bör väl att jag tar ut max ur boxen,alltså mer än vad krc ställd in den på och att jag "använder" optimeringen...Men har även kört Borås stockholm ca 40 mil med ägg under pedalen och kommit ner till 0.63 i verklig förbrukning så det beror helt på hur du kör..:) min optimerarar man ska man väl använda den extra effekten?? Det är ju inte bränslet som är dyrt ....... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.