|
|
|
|---|---|
loqman |
Hej! Jag undrar om hur man kan sänka och höja ställbara dämpare. Måste det ske på en verkstad där det måste veta hur mycket man kan sänka och höja eller kan man göra det hemma. Jag har inte tittat på de ännu men tack för tips ändå. Har nyligen köpt bilen så jag har inte haft tid med de för det finns så mycket annat som jag vill pilla på. Tack för svar. |
|
ställbara dämpare innebär väl att man kan justera dämpningens hårdhet, inte höjd... -du kanske har ställbara fjäderben?? |
|
loqman |
Det kanske det är! Det är H&R, ifall det hjäper. Fram är det ungifär som motorsyckel tämpare alltså både fjäder och dämpare sitter i ett. Fjädrarna är väldigt små. |
loqman |
Är det ingen som har tips! Bilen är så mycket sänkt att det inte går att åka i. Och de här jävla vägarna i norrland är bara skit. Jag betlar alltid skatten 10 dagar försent pga vägarna. Hjälp jag vill höja bilen om det går. |
|
Tanken med justerbara fjäderben är inte att man ska kunna sänka bilen utan att man ska kunna ställa cornervikten på bilen. Men du känner säkert till allt det. Om du kollar länken så är där tips hur man justerar. Lite pilligt är det.. Länk MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
loqman |
Tanke |
|
Jag har ställbara H&R dämpare och fjädrar... Fram är det inte så svårt... men man behöver två nycklar till det. Bak är det lite svårare, för där justerar du det på fjädern. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.