|
|
|
|---|---|
|
Är det verkligen så svårt att sälja en 318i 95 idag? Har haft bilen på annons över en månad o det är totalt tyst i luren o på mailen utom alla dessa bedrägeri försök som ligger i skräpposten. Här är annonsen för nyfikna Länk Köpte denna som första bättre som fanns nära mig utan att kolla närmare på den, ha nåt till o från jobbet så det blev en del utbyten men det kan jag leva med. Det jag inte kan leva med är den lilla bakluckan o lite för liten skuffen där barnvagnen(sulky) får inte riktigt plats därav försäljning. Vill ha cirkus 12k för den men frågan slog mig vad skulle jag kunna få totalt om jag började sälja den i delar, då fjädring o bromsar har gått max 500mil o plåten är rätt så hyfsat ok... Nån som vet om det är värt besväret? Finns det förfrågan på beg delar till E36:or? BMW - Beroende Med Wilja | |
|
Har du skrivit rätt telefonnummer i annonsen? Skumt att inte ens någon har ringt och försökt pruta. Plåtskadorna och att skatten snart ska betalas kanske är det som avskräcker eventuella intresserade. Högst upp på önskelistan: E34 Alpina B10 Biturbo, M5 E39, M5 E34, 850CSI, M5 E60 Touring! |
|
|
Kanske någon blir avskräckt av att annonsen är FÖR ärlig, du visar ju till och med regnumret? ;) /Masten |
|
|
du skriver för mkt info på din annons extraljusen måste bort skatten tycker jag att du ska betala och sedan kontra med att den är sk o bes.( höj priset på bilen om du betalar skatten) och alla koder för antracitgrå klädsel eller "- 320 utan modellbetäckning".. its too much |
|
|
Att du fått vara utan modellbetäckning tycker jag man kan låta vara osagt. Det är väl inget att sura för. Sen är väl utbudet av just modeller kanske inte det största i Älvsborg, till ditt försvar. Iofs brukar interiören vara i sämre skick om man betäckt modeller i bilen. Men iaf. ..bara tips från läktaren, alltså. |
|
|
om jag ska vara helt ärlig tycker jag den e lite högt prissatt.. 316 har ju inte det bästa ryktet sedan bör skatten betalas samt att du nämner diverse rost och bucklor.. det kostar ju ändå några kronor att fixa allt detta och därav inte så många intresserade.. missförstå mig rätt nu, bilen är säkert värd mer men med tanke på utbudet så är det nog inte många som vill lägga de pengarna på en bil med de miltalet. som många andra redan sagt så skulle du nog betala skatten och skriva om annonsen lite(var inte för ärlig) ta lite bättre bilder också så tror jag du kan få bra betalt för den |
|
|
Jag har ingen fakta om ifall det är värt besväret eller inte men rent spontant känns det som ett "nej". Men jag kan fortfarande ge dig mina tankar om annonsen, om det skulle hjälpa dig att få ökat intresse för den. När du skriver "bytt bromsar", har du bytt bromsar (rör, ok, skivor, belägg, backar till handbroms) eller kanske bara bromsbeläggen? Viss skillnad... Det känns som att du klappar läsaren lite på huvudet när du skriver att det är lätt fixat om man vill. Och om det är så lätt, varför fixar inte du det själv? Det är nog bättre att låta bulorna vara en objektiv fakta. Sedan tycker jag att det känns som en något rörig annons med, som någon annan påpekade, lite överinfo. Dessutom är det jobbigt med särskrivningar och annat så jag tog mig friheten att rensa och korrekturläsa den lite, mest bara för att se hur den kunde se ut. ********************************* Motor M43B18 med kamkedja, fungerar som den ska ca 20700 mil 7 ägare inkl. bilhandlare Servicebok ifylld fram till 194xx mil hos BMW Mölndal / Bilia Group Göteborg. Senaste service 25/1 vid 20540 mil. - läderratt med airbag - elhissar fram - värmesitsar fram - nackskydd bak - yttertemperaturmätare - centrallås - komfortpaket - Defalarm med startspärr Felfri drivlina och chassi Drar cirka 0,75l/mil blandat men kan gå ner lite till. En hel del nytt som dämpare & fjädrar runt om, bromsar runt om, bärarmsbussningarna fram, bakvagnsbussningarna bak, nya tändstift och luftfilter i höstas plus lite annat smått. Sommardäck ca 6mm på alu-fälg och friktionsdäck med 6-8mm plus extra sats med sommardäck på plåtfälg om så önskas. Besiktat 21/11 med blank papper, skattat till mars 2012. Hellrot Lite rost, främst i skärmkanter bak och på dörrhörn En mindre buckla i vänster fram skärm efter en närkontakt med ett rådjur. I övrigt fin i lacken! Fler bilder kan ordnas! <Länk Priset är satt med tanke på att det är en hel del nytt på den, kan dock diskuteras. OBS! Byten är inte intressanta! Vänligen ring mellan 10:00 och 19:00 ********************************* Det där tycker i alla fall jag känns mindre rörigt och mer lättläst. Du är välkommen att kopiera det, men bara om du vill. ;-) Och som tidigare påpekats, bara tips från läktaren eftersom du frågar. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Jisses! Ville bara få svar om det är värt att demontera den o fick en utskällning! Känns lite så iaf... Visst kan man slipa till annonsen men om man nu slår upp andra bilar i samma pris klass o kollar deras text så står det inte så mycket där istället. Kan inte betala skatten idag - den betalas i mars men då vete f@n om jag har bilen kvar tills dess... Såld, avställd eller krockad/skrotat. BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
Extraljusen är inte snygga men dom uppfyller sin funktion o kan lätt plockas bort men har inte lusten göra det för bildens skull. BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
esadh: jag tillät mig kopiera din text! BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
Jag tycker det är skitbra annons som Grabber skrivit; infon, korrektheten och ärligheten gör att jag som spekulant fattar att han inte är som gökhuvudena som till 99% brukar stå som ägare på dessa bilar. Tex där annonsören heter "bmw" och annonstexten ser ut som den är översatt med google translate, kryddat med extra mycket versaler. En entusiast vill gärna handla av en entusiast. |
|
|
Tack HFR men jag tror inte att min 318 är något för en entusiast ;) BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.